| کد خبر: 170134 |

◄ «نه» قاطع رانندگان به سوء‌استفاده از خواسته‌های صنفی

در حالی‌که زمزمه‌هایی از اعتراض مجدد رانندگان و کامیونداران در تاریخ اول مرداد در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌هایی که دریک ماه اخیر برای برطرف شدن مشکلات رانندگان انجام شده ، از رانندگان و کامیوندران خواسته است «با صبر و بردباری، همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهند».

تین نیوز

در حالی‌که زمزمه‌هایی از اعتراض مجدد رانندگان و کامیونداران در تاریخ اول مرداد در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌هایی که دریک ماه اخیر برای برطرف شدن مشکلات رانندگان انجام شده ، از رانندگان و کامیوندران خواسته است «با صبر و بردباری، همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهند»

امیدواری به ساماندهی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رفع مشکلات و معضلات آن

به گزارش تین‌نیوز در بخشی از این پیام که از سوی  احمد کریمی دبیر این کانون خطاب به رانندگان منتشر شده، آمده است: در حدود 50 روز گذشته جلسات متعددی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه وزیران محترم راه و شهرسای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کمیسیون اجتماعی دولت، کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی و عمران و امنیت ملی مجلس، کارگروه‌های متعدد با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شده، این اطمینان برای نمایندگان شما حاصل شده که رویکرد دولت در رسیدگی به مطالبات و اعتراضات رانندگان و کامیونداران تغییر قابل توجهی داشته و با این رویکرد به ساماندهی بخش حمل‌ونقل جاده ای و رفع مشکلات و معضلات کاملا امیدواریم.

در ادامه پیام کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمائی کامیونداران کشور مواردی که متاثر از اقدامات انجام شده در این مدت صورت گرفته،  به شرح زیر برشمرده شده است: 

پذیرش تعیین کرایه حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر 

۱- تعطیلی چند ماهه بالغ بر 65  شرکت حمل‌ونقل متخلف با حکم کمیسیون ماده ۱۲ سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای که در نوع خود بی‌سابقه بوده و تأثیر به‌سزایی در بهبود عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل خواهد داشت. علاوه بر آن تعداد دیگری از شرکت‌های حمل‌ونقل مشمول تذکر یا جریمه نقدی شده‌اند که در صورت تکرار تخلف برای آنها حکم تعطیلی صادر خواهد شد.

۲- پذیرش تعیین کرایه حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر و اخذ مشورت از نمایندگان متخصص صنف در ایجاد معیارها و مبناهای مورد نیاز و لحاظ تمامی جوانب امر برای تعیین کرایه‌ای قابل قبول و مناسب.

٣- حضور تیم‌های بازرسی متعدد در مناطق بارخیز کشور از جمله پایانه‌های بندرعباس بوشهر، اصفهان، اکبر‌آباد و تبریز و بررسی جامع مشکلات موجود در این مناطق و رفع برخی ایرادات و ارایه گزارش به مقامات بالا دستی به‌منظور رفع سایر مشکلات موجود، ضمن آن‌که سرکشی به پایانه‌های دیگر از جمله بندر لنگه، بندر خمیر، بندر انزلی، بندر چابهار و دیگر شهرها نیز در دستور کار قرار دارد.

۴- ایجاد سالن‌های اعلام بار در مناطقی که ظرفیت ایجاد آن را داشته و تقویت سالن‌های اعلام بار موجود، همچنین نظارت جدی بر عملکرد سالن‌های اعلام بار که به طور قطع نقاط ضعف احتمالی در جریان اجرا مشخص و مرتفع خواهد شد.

5- اخذ نقطه نظرات تشکل‌های صنفی در تنظیم دستورالعمل مربوط به نوسازی ناوگان به نحوی که دستور رئیس جمهور محترم در طرح کلید به کلید با بهترین شرایط و در نظر گرفتن منافع متقاضیان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

تداوم پرداخت ۵۰ درصد سهم دولت برای حق بیمه رانندگان

۶- تداوم پرداخت ۵۰ درصد سهم دولت برای حق بیمه رانندگان و رفع نگرانی رانندگان عزیز نسبت به حذف آن توسط سازمان تأمین اجتماعی.

۷- پذیرش افزایش دستمزد ماهانه رانندگان به‌منظور امکان استفاده از حقوق و مزایای بیشتر بازنشستگی از کار افتادگی یا مستمری بازماندگان که در مرحله اول از 1.3 درصد حداقل حقوق به 1.5 درصد افزایش یافت.

۸- قبول بررسی سوابق بیمه‌ای رانندگان در فاصله زمانی ۱۳۷۲ لغایت ۱۳۸۰ و احصای سوابق بیمه‌ای رانندگان در فاصله زمانی مذکور به‌صورت مستقیم توسط سازمان تأمین اجتماعی.

۹- برقراری بیمه تکمیلی رانندگان بدون آن‌که کمترین هزینه‌ای از رانندگان عزیز دریافت شود. این مهم در قالب تواقفنامه فی مابین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با کانون شرکت‌های حمل‌و‌نقل کشور صورت پذیرفته است.

در دستور کار قرار گرفتن سخت و زیان‌آور بودن حرفه رانندگی

۱۰- در دستور کار قرار گرفتن سخت و زیان‌آور بودن حرفه رانندگی با شرایط خاص این حرفه به نحوی که تصویب آن موجب محدودیت و هزینه بیشتر برای رانندگان عزیز نشود و مفاد آن مطلوب حرفه رانندگی باشد.

۱۱- الزام شرکت‌های حمل‌ونقل آبادان و فجر جهاد به پرداخت کرایه‌های معوق و قطع بارنامه تمامی شعب شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس در استان‌ها به دلیل بدهی سنگین به رانندگان

۱۲- افزایش کرایه حمل فرآورده‌های نفتی و ابلاغ آن به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی سراسر کشور

۱۳- قبول سازمان امور مالیاتی در بررسی مالیات کامیون‌هایی که به لیزینگ و بانک‌ها بدهکار بوده و یا مدتی از سال را به دلایل مختلف متوقف بوده و فاقد کارکرد بوده‌اند، همچنین کامیون‌هایی که دارای دو شریک یا بیشتر هستند.

علاوه بر موارد فوق، موضوعات متعدد دیگری در حال پیگیری است که از جمله آن تهیه و توزیع لاستیک مورد نیاز براساس نرخ مصوب، نظارت بر قیمت انواع کالا و خدمات از جمله قطعات، روغن، لنت و غیره و ایجاد شرایطی برای تهیه قطعات با نرخ مناسب، رفع تبعیض بین کامیون‌های شرکتی با سایر کامیون‌ها و توزیع عادلانه بار در بنادر و مناطق بارخیز کشور، انجام معاینات سلامت شغلی با استفاده از بیمه تأمین‌ اجتماعی، عقد قرارداد با بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای استفاده رانندگان و کامیونداران در شرایط ضروری، اصلاح ساختار حمل‌و‌نقل و حذف دلالان در توزیع بار واجرایی شدن مصوبه مجلس مبنی بر امکان بازنشستگی رانندگان با ۵۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه بیمه است.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: این نکته نباید فراموش شود که شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که همه اقشار جامعه از جمله رانندگان و کامیونداران عزیز که همیشه جزو لاینفک ملت شریف ایران بوده‌اند ناگزیر به تحمل برخی محدودیت‌ها و نارسائی‌ها هستند. قطعا رانندگان و کامیونداران شریف و پرتلاش به همان میزان که در احصای مطالبات خود مصمم هستند، در کردار و رفتار خود نیز هوشیارانه و با بصیرت عمل می‌کنند.

تعهد رانندگان و کامیونداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

در ادامه پیام کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمائی کامیونداران کشور خاطرنشان شده است: ایثارگری رانندگان در دوران دفاع مقدس، تلاش جانانه در دوران بازسازی، حماسه آفرینی در لبیک به ندای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و خلق حماسه ۲۶ آذر ۱۳۶۲، از خود گذشتگی در امدادرسانی و حمل مایحتاج مردم در حوادث غیر مترقبه و از همه مهمتر قبول این شغل سخت و طاقت فرسا، از تعهد رانندگان و کامیونداران عزیز به ملت بزرگ، مهین عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد و زهی خیال باطل که استکبار جهانی، منافقین کوردل و دشمنان قسم خورده این کشور بتوانند فضایی را برای مقاصد شوم و خائنانه خود ایجاد کنند و فرصت به‌دست آمده برای احقاق حقوق رانندگان و کامیونداران را برای ایجاد اخلال و تفرقه به نفع خود مصادره نمایند.

در بخش دیگری از پیام کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمائی کامیونداران کشور خطاب آمده است: انتظار می‌رود کامیونداران و رانندگان پر تلاش و جهادگر با صبر و بردباری، همچون گذشته به فعالیت خود ادامه داده با این اطمینان که نمایندگان آنان نیز همچون گذشته مصمم، قاطع، با اقتدار و بدون هیچ‌گونه ملاحظه و تعارفی پیگیر مطالبات قانونی و به‌حق شما خواهند بود.

در پایان این پیام خاطرنشان شده است: از همه عزیزانی که در هر جایگاه و مسئولیتی، نمایندگان صنف را در پیگیری مطالبات و خواسته‌های به‌حق کامیونداران و رانندگان صنفی همراهی نموده‌اند به‌ویژه همکاران عزیزمان در کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان کالای کشور، کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمائی کامیونداران کشور، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

امتناع از اعتراض مجدد

این پیام کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمائی کامیونداران کشور  در حالی منتشر شده است که پیام دیگری نیز از سوی «جمع کثیری از رانندگان وکامیونداران» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن نیز بر امتناع از اعتراض مجدد در اول مرداد تاکید شده است.

به گزارش تین‌نیوز در این پیام آمده است: باتوجه به شرایط به وجود آمده در سطح جامعه که دشمنان داخلی و خارجی اقتصاد کشور را به خاطر مسایل سیاسی به گروگان گرفته‌اند و به تمام اقشار جامعه و راننده و کامیون داران فشار وارد کرده‌اند و با توجه به آن‌که می‌دانیم عده‌ای از افراد فاسد خواهان هرج ومرج در کشور هستند، تا پای جان خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امر رهبری معظم انقلاب هستیم و با وجود فشارهای زیاد اقتصادی؛ به خاطر مصلحت اندیشی نسبت به دیگر اقشار تحت فشار و وابسته جامعه به صنف حمل‌و‌نقل و کوتاه کردن دست و سواستفاده دشمن از این قشر از اعتراض در تاریخ ٩٧/۰۵/۰١ امتناع کرده و به کار خود ادامه خواهیم داد.

در بخش دیگری از این پیام با بیان این‌که عوامل نفوذی دشمن همواره سعی در سواستفاده از این وضعیت و وارد کردن خسارت به اموال عمومی و خصوصی هستند از نیروهای انتظامی و امنیتی« برقراری امنیت در سطح جاده‌ها» درخواست شده است.

نه به سوء استفاده از خواسته‌های صنفی رانندگان و کامیونداران 

این پیام‌ها در حالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که برخی رانندگانی که در جلسات مختلفی که از زمان پایان اعتراضات خردادماه برای رفع مشکلات رانندگان در بخش‌های مختلف دولت و مجلس تکشیل شده به عنوان نمایندگان رانندگان حضور داشته‌اند نیز در پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند اعتراض یکم مرداد را تبلیغات به صلاح ندانسته‌اند.

در این زمینه مالک نخعی در بخش از پیام خود در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرده است: ایران چه آباد و چه ویران خانه ماست و در این خانه به روی هر منافق نامحرم بسته است و ما رانندگان و کامیونداران این در را به روی نامحرمان بسته نگاه خواهیم داشت.برائت ما از جریان‌های فتنه‌گر و منافق به این معناست که مطالبه‌گری صنفی به قوت خود باقی است البته و صد البته در سایه جمهوری اسلامی ایران!

سید دلاور موسوی نیز در بخشی از پیام خود در مورد اعتراض یکم مرداد نوشته است: چندین عامل باعث شده که بنده و دوستان مخالف اعتراضات شدید و خاموش کردن کامیون باشیم.اول این‌که در مسئولان اراده جدی برای حل مشکلات مشهود است و خود مسئولانمشتاق حل مشکلات هستند. دوم این‌که ما فرصت مناسب را در اختیار مسئولان قرار نداده‌ایم حداقل سه ماه دیگر زمان نیاز است تا تمام خواسته‌های ما به نحو احسنت اجرا شود. سوم این‌که اگر این اعتراض انجام شود دیگر مثل قبل نیست، خاموش کردن به دست ما و روشن کردن دیگر به دست ما نیست. چهارم این‌که حداقل ۳۰ گروه تلگرامی توسط معاندان به‌نام حمایت از اع ت ص اب رانندگان ایجاد شده و در صدد سوء استفاده از خواسته‌های صنفی رانندگان و کامیونداران هستند.اگر خواستار حل مشکلات هستیم باید به مسئولان و نمایندگان خود مهلت کافی را بدهیم و خودمان پیگیر حل مشکلات باشیم.

علیرضا سمنانی نیز در بخشی از پیام خود در این مورد خاطرنشان کرده است: به اطلاع همکارانم می‌رسانم این اعتصاب سیاسی است و از طرف کشورهای معاند با جمهوری اسلامی طراحی شده و دشمن ایران و ایرانی درحال تدوین سناریویی به نام حق‌خواهی در بستر حمل‌ونقل ایران است، این اعتصاب سیاسی هیچ حامی از طرف صنف و مسئولان صنفی نداشته و ندارد و کلا از اعتراض صنفی خرداد 97 جدا است. از همه همکارانم خواهش می‌کنم که اعتراض صنفی خرداد را از اعتصاب سیاسی تفکیک کنند...صنف ما هیچ کاری به سیاست ندارد، خواسته‌های ما درون صنفی است و آن را از مسئولان داخلی مطالبه می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد سلیمانی 0 0

    باسلام وخسته نباشید خدمت بزرگواران
    در اعتراضات قبل گفته شد کرایه ها بیست درصد اضافه شده ولی ما چیزی از اضافه شدن کرایه ها چیزی نفهمیدیم یعنی اصلا کرایه ایی اضافه نشد که ما بفهمیم.دوم فرمودین دستگاه سپهتن حذف شد ولی گفته ها حاکی از اینه که پلیس راه قبول نکرده فقط میگن دوربین حذف بشه .اگه دستگاه سپهتن بخوان نصب کنن ما که تره بار کش هستیم از جیرفت تا مریوان ۲۷ساعت راهه که سه نفر راننده میخواد این بار رو برسونه .لطفا دستگاه سپهتن کامل حذف بشه

  • محسن 0 2

    با یاد خداوند
    اصل مطلب:

    اول؛
    اگر روزی با درخواست کامیونداران جهت دیدار با مقام معظم رهبری موافقت بشود،
    آن زمان شوق دیدار و اشک اشتیاق ثابت میکند که صف،
    کشور و انقلاب برای کامیوندارن،

    از صف انسانهای بی کفایت که دستی در تصمیم گیری پیدا کرده اند جداست.
    ثابت میشود کامیونداران پای کار انقلابند.

    دوم؛
    چه بسیار شهیدان گم نام، و چه بسیار سربازان گم نام که برای امنیت ما، جان در طبق اخلاص نهادند.
    درست است شما گم نامید و ما جویای نام،
    ولی در اصل هدف، امنیت و استقلال کشور همه در یک سو و دست در دست هم خواهیم بود.

    سوم؛
    اگر در خرداد ماه به خاطر اعتراضات صنفی و رانت خواری، کامیونها خاموش شدند،

    در مرداد ماه به بعد به خاطر صنفی ماندن اعتراضات کامیونها روشن خواهند ماند.

    چهارم؛
    دعایی دارم، خداوندا

    جرات وشهامتی عطا فرما ،
    تا انسانها در پستهای مدیریتی و تشکلهای صنفی،
    نگاهی به اعمال خود و نتیجه آن برای عموم مردم کرده،
    در اگر در نتیجه اعمال خود زشتی و رانت خواری دیده و باعث تضعیع حقوق مردم شده اند ،
    با جرات و شهامت استعفاء دهند و جمعی کثیری را از خدمات رانت خواری خود محروم کنند.


    و در آخر ؛

    گمنامی با شرافت ؛
    بسیار دلچسب تر از شهرت با بی شرافتی ایست.
    م.ر