| کد خبر: 169410 |

◄ توقف دوهفته‌ای 150 کامیون پشت مرز «باشماق»

یک راننده کامیون از توقف بیش از دو هفته‌ای حدود 150 راننده کامیون در مرز باشماق خبر داد.

تین نیوز

یک راننده کامیون از توقف بیش از دو هفته‌ای حدود  150 کامیون در مرز باشماق به دلیل کمبود امکانات گمرک این منطقه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده که نخواست نامش ذکر شود، در تماس با این شبکه خبری با بیان مشکلات مربوط به عدم اجازه ورود تعداد زیادی راننده در مرز باشماق به دلیل نبود امکانات کافی گمرکی، در شرح مشکل خود گفت: بیش از 10 روز پیش از بندرعباس به سلیمانیه عراق بار بردم و پس از تخلیه بار در سلیمانیه، مطلع شدم در شهر «پنجوین» عراق بار برای بارگیری به ایران موجود است.

وی افزود: بار مورد نظر را بارگیری کرده و به مقصد ایران عزیمت کردم اما در مرز باشماق با تجمع کامیون‌های ایرانی مواجه شدم که از حدود 10 روز قبل از آن، در این مرز متوقف شده بودند.

این راننده کامیون با بیان‌ این‌که بار قریب به اتفاق این کامیون‌ها از جمله خودم کولر گازی و دیگر لوازم خانگی است، ادامه داد: با وجود انجام تشریفات گمرکی از سوی عراقی‌ها، تشریفات اداری گمرک ایران به دلیل کمبود امکانات، بسیار وقت‌گیر بوده و کار به کندی صورت می‌گیرد و همین موضوع موجب تجمع و توقف دوهفته‌ای کامیون‌ها شده است.

او افزود: در تماسی که با صاحب کالای بارگیری شده در ایران داشتم، او نیز هر روز از رفع مشکلات خبر می‌داد اما با وجود گذشت بیش از 10 روز از توقف در پشت مرز ایران، این مشکلات هنوز برطرف نشده است.

این راننده کامیون، امکانات بهداشتی، رفاهی و تغذیه‌ای مورد استفاده رانندگان در این منطقه مرزی را بسیار ناچیز و در عین حال گران توصیف کرد و گفت: رانندگان با مشکلات و سختی فراوان در این مکان اسکان یافته‌اند.

این خبر در حالی در اختیار شبکه خبری تین‌نیوز قرار گرفت که روز گذشته شبکه‌های اجتماعی نیز به انعکاس آن پرداخته و با انتشار تصاویری از تجمع کامیون‌ها در مرز باشماق خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولان گمرک شدند.

آنچنان که در شبکه‌های اجتماعی آمده است، علت بروز این مشکل، امکانات محدود گمرک مرز باشماق است چراکه پس از ممانعت از فعالیت کولبران و ساماندهی آنها، مقرر شده تشریفات گمرکی کلیه اجناس به مقصد بانه، از طریق مرز باشماق و بازارچه خان شیخان انجام شود اما این بازارچه امکانات پاسخگویی به این حجم کامیون  و ترخیص آنها را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام کاملا درست میباشدگمرک باشماق به صورت یک گمرک کاملاشخصی برای مسولینش اداره میشود