| کد خبر: 168897 |

کشاورزیان تشریح‌کرد:

◄ حل مشکل حمل‌و نقل با کاهش قیمت کامیون و واقعی‌شدن قیمت سوخت

اصلاح قیمت سوخت و هم‌زمان کاهش قیمت کامیون در ایران می‌تواند مدیریت در حمل‌ونقل را آسان کند.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک بار دیگر بر واقعی شدن قیمت سوخت با هدف بازگشت تعادل در عرضه و تقاضای حمل بار جاده‌ای تاکید کرد.

داود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: قدرت چانه‌زنی صاحبان کالا به دلیل کمبود بار و ازدیاد کامیون افزایش‌یافته است و این وضعیت سالهای طولانی است که مدیریت حمل‌ونقل را با چالش روبرو ساخته است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این میان اصلاح قیمت سوخت و هم‌زمان کاهش قیمت کامیون در ایران می‌تواند مدیریت در حمل‌ونقل را آسان کند. در این صورت کامیونی که در ماه 4 هزار کیلومتر کار می‌کند می‌تواند سه برابر کار کرده و به‌جای اینکه در ماه یک‌بار به بندر بار داشته باشد و یک‌سر خالی بازگردد می‌تواند هفته‌ای یکبار به بندر بار داشته باشد و اگر مطمئن نشود بار برگشت وجود دارد اصلاً اقدام به باربری نمی‌کند.

به گفتهٔ کشاورزیان اصلاح قیمت سوخت خودبه‌خود باعث خارج شدن کامیون‌های فرسوده شده و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

او با توضیح اینکه افرادی که در طرح نوسازی شرکت کرده‌اند ماهیانه اقساط زیادی پرداخت می‌کنند و به همین دلیل نیازمند درآمد بیشتری از حمل بار جاده‌ای هستند، گفت: اما وضع برای رانندگان ناوگان فرسوده متفاوت است و آن‌ها معمولاً با هر قیمتی اقدام به حمل بار می‌کنند. در این شرایط رانندگان ناوگان نو هم بالاجبار مجبور به قبول حمل بارهایی می‌شوند که زیر قیمت است و حتی مجبور به پرداخت حق کمیسیون بیشتری می‌شوند.

کشاورزیان با بیان اینکه هر وقت شکایتی از شرکت حمل‌ونقلی به دلیل افزایش حق کمیسیون اضافه شود رسیدگی می‌شود و درگذشته هم همین روال وجود داشته است  ادامه داد: تأکید دارم که بایستی عرضه را کم و سوخت را واقعی کنیم و در مقابل واقعی شدن سوخت باید قیمت کامیون پایین بیاید. هم‌چنین سود عوارض گمرکی را هم دولت حذف کند .

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر هزینه بهره‌برداری خودرو گران شود هرکسی به هر دلیلی در چرخه جابجایی حضور نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر 0 0

    پایین آوردن قیمت کامیون وافزایش قیمت سوخت برا ماشینهای قسطی ضرر زیادی وارد میکند

  • محسن محمدی 0 0

    اقای وزیر مثلا اومدی قیمت هارو کم کنی یا میخوای مردم رو از نون خوردن بندازی یا این کارهایی که به مردم دادین زیادیشون کرده میخوای سوخت رو گران کنی اگه این ماشین های فرسوده نباشن خیلی از ما از گرسنگی میمیریم شماها حقوق های نجومی میگیرید بچه های شما با پول مردم دارن تو اروپا کیف میکنن اون وقت منه بدبخت پول ندارم کلیه ام رو درمان کنم