| کد خبر: 168335 |

مشروح مناظره تلویزیونی نمایندگان کامیون‌داران/4

◄ حق بیمه رانندگان به کجا می‌رسد؟

اکنون 950 هزار نفر راننده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند منتهی سهم کارفرمایی برای سازمان نمی‌آید و ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان طلب از سازمان هدفمندی یارانه‌هاداریم.

تین نیوز

معاون سازمان تأمین اجتماعی گفت: با وجود بدهکاری بیش از 3 هزار میلیاردی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تامین اجتماعی، حقوق رانندگان بازنشسته را افزایش دادیم.

محمدحسن زدا معاون سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگوی 18:30 در شبکه خبر در خصوص برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برای رانندگان و کامیون‌داران، گفت: از نگاه سازمان تأمین اجتماعی رانندگان دودسته هستند رانندگانی که در شرکت‌ها کار می‌کنند و تابع قانون کار هستند  و بنابراین مشمول قانون سخت و زیان‌آور هستند و از مزایا بهره‌مندند. گروه دیگر رانندگان خودمالک هستند که از پوشش قانون کار خارج هستند و نه‌تنها مشمول سخت و زیان‌آور نمی‌شوند بلکه دو مزیت دیگر را هم یعنی بیمه بیکاری و دیگری دستمزد ایام بیماری را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش در دو سه سال اخیر این بوده است قانونی که برای مشمولین قانون کار بوده برای خودمالک‌ها هم اعمال شود اما این تلاشی اشتباه بود و درست این بود که از همان ابتدا باید دنبال یک قانون جدید با تناسب شغل رانندگان می‌بودیم و اگر شروع‌شده بود الان به نتیجه می‌رسیدیم.

حسن زدا ادامه داد: در عین‌ حال لازم است که رانندگان بدانند قانون سخت و زیان‌آور بودن خیلی هم مدینه‌فاضله نیست بلکه راننده را مجبور می‌کند بعد از 20 سال کار  در منزل بنشیند و با حقوق یک‌میلیون و 200  تومانی زندگی خود را بگرداند. بنابراین لازم است با نگارش قانون جدیدی قدم‌های مثبت‌تری برداشته شود.

او توضیح داد که کارگروه برای حل مشکل بیمه رانندگان در اوایل ماه رمضان تشکیل‌شده است و با خود انجمن‌های صنفی کار را پیش می‌بریم که هم‌زمان با افزایش حق بیمه حقوق بازنشستگی را افزایش دهیم.

وی از مخالفت عده‌ای از رانندگان با این موضوع خبر داد و گفت: ما مخالفتی با افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان نداریم اما رانندگان جوان و تازه‌وارد به ما اعتراض می‌کنند که چرا حق بیمه زیاد است و آن‌هایی که 15 سال سابقه‌دارند به دلیل اینکه به بازنشستگی نزدیک‌تر هستند تمایل به حقوق بیشتر دارند. باید بین این دو گروه توافق کنیم که بین خودشان به نظر واحد برسند.

او در خصوص افزایش حق بیمه نیز، گفت: در سال 89 توافقنامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها به امضا رسید که در آن سازمان متعهد می‌شود راننده‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد به‌ این‌ ترتیب که  13.5 درصد حق بیمه را راننده و 13.5 را سازمان هدفمندی  تامین کند.

وی با اعلام اینکه اکنون  950 هزار نفر  راننده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی  هستند گفت: اما سهم کارفرمایی برای سازمان نمی‌آید و ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان طلب از هدفمندی یارانه‌ها و از طرفی مواجه با قوانینی هستیم که اگر بدون تأمین هزینه کار را انجام دهیم مجرم شناخته می‌شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تامين اجتماعي رقم 400 هزار تومان را از كيسه چه كسي مي بخشه اين رقم بايد شامل حال تمام بازنشستگان شود