| کد خبر: 168311 |

◄ چرا پلیس‌راه بخشنامه سازمان راهداری را اجرا نمی‌کند؟

رانندگان و کامیون‌داران در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصویر بخشنامه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین تصویر برگه جریمه پلیس راه در مورد راننده‌ای که مطابق این بخشنامه قانونی بارگیری کرده اما جریمه شده است،این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا تاوان ناهماهنگی بین ارگان‌های مختلف را رانندگان باید بدهند؟

تین نیوز

رانندگان و کامیون‌داران در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصویر بخشنامه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین تصویر برگه جریمه پلیس راه در مورد راننده‌ای که مطابق این بخشنامه قانونی بارگیری کرده اما جریمه شده است،این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا تاوان ناهماهنگی بین ارگان‌های مختلف را رانندگان باید بدهند؟

به گزارش تین‌نیوز، در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نامه‌ای از اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه به فرماندهی پلیس راه این استان مشاهده می‌شود که در بخشی از آن مدیرکل در تاریخ 17 خرداد ماه جاری به فرماندهی پلیس راه نوشته است: «با توجه به اصلاحیه صورت پذیرفته در خصوص حداکثر ظرفیت مجاز کامیون و تریلی مطابق روال سابق، تردد با تناژ بیشتر از موارد ذیل باعث خسارت به جاده و مشمول جریمه گردیده است».

به گزارش تین‌نیوز، در ادامه این نامه موارد مربوط به مشخصات کامیون‌ها بر اساسا مدل، محور و چرخ و مقدار تناژ مجاز کامیون‌ها ذکر شده است.

Snap 2018-06-19 at 13.01.20

همچنین نامه سرپرست پایانه بندرامام در تاریخ 4 خرداد ماه امسال به رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای بندر امام و همچنین رئیس انجمن صنفی رانندگان کالای این بندر آمده است که طی آن عنوان شده که کاهش اوزان وسایل نقلیه باری از 44 تن به 40 تن کان لم یکن تلقی می‌شود.

Snap 2018-06-19 at 11.52.21

بر اساس این گزارش، نامه‌ها و دستورالعمل‌های ذکر شده در حالی منتشر شده که برگه‌ جریمه کامیونی نیز در کتار آن مشاهده می‌شود که مطابق مقررات و بر اساس ظرفیت کامیون اقدام به بارگیری کرده اما توسط پلیس‌راه جریمه شده است. قبض باسکول و بارنامه این کامیون نشان می‌دهد بارگیری مطابق ظرفیت خودرو (کشنده+ بارگیر) بوده و منطبق با دستورالعمل سازمان راهداری بوده بوده اما پلیس‌راه وی را خلاف‌کار و مستحق جریمه دانسته و او را جریمه کرده است.

این موضع موجب شده تا فعالان بخش حمل‌ونقل کالای جاده‌ای این پرسش را مطرح کنند که اولا چرا پلیس راه بخشنامه سازمان راهداری را اجرا نمی‌کند؟ ثانیا تاوان ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را رانندگان باید بپردازند؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.