| کد خبر: 168059 |

◄ انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده برای حمل بار جاده‌ای

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است در حالی از بارنامه رانندگان مبالغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کسر می‌شود که هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای در فرایند حمل بار ایجاد نمی‌شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است در حالی از بارنامه رانندگان مبالغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کسر می‌شود که هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای در فرایند حمل بار ایجاد نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، داود کریمی به این شبکه خبری گفت: در شرایط کنونی و با وضعیت فعلی مبلغ کرایه‌ها، قیمت گازوئیل، قیمت بالای قطعات یدکی، کمیسیون بالای شرکت‌ها، شرایط بیمه رانندگان و دیگر مخارج وابسته، هزینه‌های بالای نقل و انتقال سند مالکیت ناوگان، مالیات‌های لحاظ شده و سود و بهره بالا، مالیات بر ارزش افزوده نیز به اشکال مختلف از رانندگان دریافت می‌شود.

وی  با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده‌ای که توسط شرکت‌های لیزینگ محاسبه  و از رانندگان دریافت می‌شود، اظهار کرد: ارزش افزوده یعنی مقدار ارزشی که افزایش داده شده است. اما مگر در «وام گرفتن» افزایش ارزشی برای متقاضی ایجاد می‌شود؟ در «اخذ وام»چه افزایش ارزشی ایجاد می‌شود که شرکت‌های لیزینگ قبل از واریز مبلغ وام از راننده ۹ درصد از کل مبلغ وام (به عنوان مثال ۱۸ میلیون تومان برای ۲۰۰ میلیون تومان)  را به عنوان مالیات بر ارزش دریافت می‌کنند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خاطرنشان کرد: همچنین در بارنامه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده بر اساس مبلغ کرایه محاسبه  شده و از راننده دریافت می‌شود اما مگر در کرایه یک راننده به‌جز تحمل زحمت و هزینه و استهلاک بالا راننده و کامیون افزایش ارزشی از مبدا تا مقصد ایجاد می‌شود؟ 

وی افزود: هر روز چند بارنامه در کشور صادر می‌شود و چه مقدار مالیات بر ارزش افزوده از رانندگان گرفته می‌شود؟

کریمی تاکید کرد: نمونه این مبالغ همچنین در هنگام نقل و انتقال سند مالکیت هم در دفترخانه دریافت می‌شود در حالی‌که هیچ افزایش ارزشی در فرایند انتقال سند وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.