| کد خبر: 167770 |

امانی خبر داد:

◄ آغاز برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقلی متخلف از هفته آینده

از هفته آینده این طرح در ابتدا در استان تهران و بعد استان‌هایی که بیشترین میزان حمل بار را دارند اجرایی می‌شود. بدین ترتیب که نمایندگان سازمان راهداری در محل پایانه‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقلی حضور دارند و با هر تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌صورت ضربتی برخورد می‌کنند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای طرح برخورد ظربتی با شرکت های متخلفی که حق کمیسیون بیشتری از رانندگان می گیرند؛ خبر داد.

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جزییات جلسه امروز کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات کامیون‌داران پرداخت.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز چه موضوعاتی در این جلسه مطرح و چه تصمیمات جدیدی اتخاذ شد، گفت: موضوع دریافت حق کمیسیون اضافه از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی هم چنان در حال بررسی است و برنامه جدی سازمان برای مقابله با شرکت‌هایی متخلف ادامه دارد.

او خبر داد که سازوکارهای اجرایی تصمیم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اکنون در دفتر حقوقی و فناوری سازمان در حال بررسی است و گفت: درگذشته روال کار بر این بود که رسیدگی به شرکت‌های متخلف مشمول گذشت زمان می‌شد و در ابتدا به کمیسیون ماده 12 می‌رسید اما اکنون و بر اساس تصمیم جدید کارشناسان ما به‌صورت نامحسوس در پایانه‌ها و محل شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار دارند و در صورت دیدن هر تخلفی همانجا اقدام می‌کنند.

به گفتهٔ امانی اکنون کارگروهی ویژه در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این موضوع را بررسی می‌کند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد که از هفته آینده این طرح در ابتدا در استان تهران و بعد استان‌هایی که بیشترین میزان حمل بار را دارند اجرایی می‌شود. بدین ترتیب که نمایندگان سازمان راهداری در محل پایانه‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقلی حضور دارند و با هر تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌صورت ضربتی برخورد می‌کنند.

امانی هم‌چنین به موضوع تن بر کیلومتر اشاره کرد و گفت: تعیین نهایی کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر هم یکی دیگر از الویت مای ما است که اکنون در حال چکش‌کاری و کار کارشناسی است. اجرای این قانون به دلیل آمیختگی با پارامترهای گوناگون و مهمی چون انواع بار انواع وسایل حمل‌کننده و انواع محورهای مواصلاتی سخت است و اکنون به دنبال رسیدن به یک فرمول مشخص و درست هستیم.

وی با توضیح اینکه علاوه بر نمایندگان کانون‌ها که فرصتی برای ارائه پیشنهاد‌ات خود برای نحوه محاسبه تن بر کیلومتر پیدا کرده اند، کارگروهی هم در خود سازمان این موضوع را بررسی می‌کند.

امانی هم‌چنین به موضوع بیمه رانندگان اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی رانندگان نیز از سوی سازمان بررسی و قرار است برای انها اعمال شود..

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.