| کد خبر: 167300 |

خانعلی تشریح کرد:

◄ موافقت ربیعی با 3 مطالبه کامیون‌داران؛ جدول پیشنهادی تن-کیلومتر، 10 روز دیگر آماده می شود

محاسبه کرایه حمل تنها زمانی منطقی است که بر اساس تن بر کیلومتر باشد و بر همین اساس جدولی از سوی نمایندگان اصناف آماده شده که تمام هزینه‌های رانندگان در آن آمده است و این جدول هفته‌ی بعد از تعطیلات ارائه می‌شود و قرار است در شورای عالی ترابری در مردادماه به تصویب نهایی برسد و نگرانی جدی ما این است که تا آن زمان چطور می‌توان کامیون داران را آرام کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران گفت: صدور بخشنامه‌های حمل‌ونقلی بدون هماهنگی مقاومت‌های مدنی رانندگان را افزایش داده است.

عبدالله خانعلی دبیر انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جلسات نمایندگان رانندگان معترض با علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت.

وی با توضیح اینکه اولین خواست تشکل‌های صنفی از وزیر کار تقویت این تشکل‌ها بود گفت: ما خواستار این هستیم که جایگاه تشکل‌ها مشخص شود و یکبار برای همیشه وزن ما در سازمان‌ها، ادارات و هنگام تنظیم و تهیه بخشنامه‌ها مشخص شود.

خانعلی بابیان اینکه به دلیل کمرنگ بودن نقش تشکل‌ها هنگام تصمیم‌گیری‌ها و اینکه اجازه ورود و همفکری به ما هنگام حل مشکلات داده نمی‌شود برای آرام کردن اعتراضات صنفی هم نمی‌توانیم ایفای نقش داشته باشیم، گفت: متأسفانه مدیران و مسئولان بالادستی در بخش حمل‌ونقلی پشت درب‌های بسته بخشنامه می‌نویسند و آن را دیکته می‌کنند و نتیجه آن مقاومت مدنی از سوی کامیون داران می‌شود.

او ادامه داد: البته وزیر کار در این جلسه قول دادند در گام نخست برنامه‌ای برای تقویت تشکل‌ها داشته باشند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند.

وی توضیح داد: اگر نظرات تشکل‌ها هنگام نگارش بخشنامه‌ها پرسیده شود قطعاً در اجرا به دلیل نزدیکی با نظر کامیون داران و رانندگان موفقیت‌آمیز خواهد بود. صدور بخشنامه‌های بدون هماهنگی مقاومت‌های مدنی را افزایش داده است.

خانعلی هم‌چنین در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوص وضعیت بیمه رانندگان گفت: با موافقت وزیر کار حق بیمه 7 درصدی رانندگان به 4 درصد کاهش پیدا کرد ضمن اینکه بیمه رانندگان که قرار بود قطع شود مجدداً ادامه پیدا خواهد کرد.

وی هم‌چنین خبر داد که وزیر قول همکاری برای خرید لوازم‌یدکی، لاستیک و روغن رانندگان را با قیمت مناسب دادند و گفت: با این‌ حال هنوز فرمول مشخصی برای اینکه این کمک همیشگی باشد از سوی وزارت کار به ما ارائه نشده است و ظاهراً این همکاری قرار است با وزارت صنعت، معدن و در چارچوب مشخصی انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود موافقت با درخواست رانندگان اعتراض‌ها  ادامه دارد، گفت: متأسفانه هفته گذشته، بدون هماهنگی و گرفتن مشاوره از اصناف عجولانه افزایش نرخ کرایه حمل بار تا 20 درصد را تصویب کرده‌اند که با توجه به افزایش هزینه‌های رانندگان نمی‌تواند جوابگو باشد و آنجایی که تاکید داریم بر مداخله نمایندگان اصناف در تصمیم‌گیری‌ها دقیقاً به همین دلایل است.

وی خبر داد که این مصوبه نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های رانندگان باشد و ادامه داد: محاسبه کرایه حمل تنها زمانی منطقی است که بر اساس تن بر کیلومتر باشد و بر همین اساس جدولی از سوی نمایندگان اصناف آماده شده که تمام هزینه‌های رانندگان در آن آمده است و این جدول هفته‌ بعد از تعطیلات ارائه می‌شود و قرار است در شورای عالی ترابری در مردادماه به تصویب نهایی برسد و نگرانی جدی ما این است که تا آن زمان چطور می‌توان کامیون‌داران را آرام کرد.

او هم‌چنین خبر داد که تا قبل از تعطیلات خردادماه جلسات نمایندگان کامیون‌داران با مسئولان وزارت کار، صنعت و معدن ادامه خواهد داشت و گفت: بهتر بود از همان ابتدا این‌طور اعلام می‌شد که 20 درصد افزایش کرایه حمل موقتی و تا زمان تصویب نهایی قانون تن بر کیلومتر در شورای عالی ترابری کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.