| کد خبر: 167111 |

مشروح اظهارات نمایندگان کامیون‌داران در نشست با وزیر/1-خادمی زاده:

◄ بخشنامه‌های حمل‌ونقل پشت درهای بسته صادر می‌شود

در 30 سال گذشته 15 بخشنامه در بخش مسافری صادرشده است که 12 مورد آن وتو شده است که یکی از آن‌ها همین امروز وتو شد و جای این سؤال را باقی گذاشت که اگر روی این بخشنامه‌ها کار کارشناسی انجام می‌شود و قانونی بود چرا تغییر کرد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: متاسفانه ما در تصمیم‌گیری‌های بخش مسافری حضور نداریم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز رضا خادمی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در جلسه مشترک اصناف با وزیر راه و شهرسازی، گفت: مشکلات در بخش مسافر به دلیل عدم اجرای قوانین و نظارت بر قوانین است و ما چیزی جز اجرای درست قوانین از مسئولان حمل‌ونقلی نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: صدور بخشنامه‌های غیرمهندسی در این بخش آزاردهنده شده است و در 30 سال گذشته 15 بخشنامه در بخش مسافری صادرشده است که 12 مورد آن «وتو» شده است که یکی از آن‌ها همین امروز «وتو» شد و جای این سؤال را باقی گذاشت که اگر روی این بخشنامه‌ها کار کارشناسی انجام می‌شود و قانونی بود چرا تغییر کرد و اگر غیرقانونی است اصلاً چرا صادر شد؟ اگر رئیس سازمان اشتباه کرد باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ و چرا تعامل با اصناف  تا این اندازه پایین است.

خادمی‌زاده ادامه داد: مشکل بعدی این است که اصلاً در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداریم، 4 سال است دفتر معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را ندیدیم و تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود که گاهی اصلاً بخشنامه نشده است.

خادمی‌زاده ادامه داد: متاسفانه چندین ارگان اعم از پلیس، وزارت راه و ... بر ما نظارت دارد و باید پاسخگوی خیلی ها باشیم. برای مثال در مسیر مشهد تا خوزستان 9 قومیت  9 استان با عقیده‌های مختلف طرف هستیم و ما مسوول صنفی هستیم که یک جا ساکن نیستیم و باید پاسخگوی همه باشیم.

وی در ادامه به افزایش هزینه‌های رانندگان اشاره کرد و گفت: اتوبوس 300 میلیونی در  ایران دو تا 3 برابر فروخته می‌شود و لوازم یدکی و لاستیک و باقی چیزها چینی است و بعد در تصادفات رانندگان مجرم شناخته می شود و توقیف دفترچه ها انجام می‌شود. بر چه اساسی یک سرباز صفر می تواند اتوبوس را بخواباند و دفترچه را توقیف کند؟

وی ادامه داد: دولت چه نظارتی روی افزایش قیمت یدکی‌ها دارد؟ برای افزایش بی‌رویه قیمت لاستیک و سایر محصولات چه پاسخی دارید؟

خادمی‌زاده  به موضوع افزایش سواری‌ها و تاثیر آن روی حمل‌ونقل عمومی مسافری اشاره کرد و گفت: هر وقت اعتراض می‌کنیم می‌گویند بیکاری است و بگذارید کار کنند و جلوی سواری‌های شخصی گرفته نمی‌شود.

او در عین حال این را هم گفت که با وجود تمامی این مشکلات در بخش حمل‌ونقل اکنون انجمن‌های صنفی جلوی ماجرای اعتراض کامیون‌داران ایستاده‌اند و اگر همکاری کنند بیش‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.