| کد خبر: 167099 |

مشروح اظهارات نمایندگان کامیون‌داران در نشست با وزیر/2-عبدالله خانعلی:

◄ ساختار مصنوعی، مشکل اصلی بخش حمل‌ونقل است

مشکل اصلی ما تصنعی‌بودن حمل‌ونقل است و باید دولت سعی کند این ساختار تصنعی در حمل‌ونقل از بین برود بهره‌وری افزایش یابد و قوانین و تسهیلات به سمت واقعی‌شدن رود و نهایتاً برای راننده کاری انجام شود.

تین نیوز

دبیر انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار واقعی شدن قیمت سوخت را تنها راه‌حل برطرف شدن مشکلات بخش حمل‌ونقل دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز عبدالله خانعلی دبیر انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال دار استان تهران، به بیان مشکلات رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار پرداخت و از عدم توجه به بخش یخچال‌داران و اینکه هیچ پایانه‌ای در هیچ‌یک از استان‌ها ندارند گلایه کرد.

وی به وضعیت سهمیه سوخت ناوگان یخچال‌دار اشاره کرد و گفت: باوجوداینکه شخصاً خیلی به دنبال افزایش سهمیه سوخت بوده‌ام اما این سهمیه اضافه نشده است این در حالی است که اهمیت حمل به‌موقع بار در این صنف بسیار مهم است و هر چیزی سر سفره خود می‌بینید همکاران ما توزیع می‌کنند و اگر کامیون دار نتواند مصرف سوخت خود را مدیریت کند محموله حمل‌ونقلی با فساد روبرو می‌شود.

وی بابیان اینکه تنها راه‌حل مشکل حمل‌ونقل واقعی کردن قیمت سوخت است، گفت: سیاست‌های فعلی به نفع حمل‌ونقل نیست.

او در عین‌ حال به مشکل اضافه کمیسیونی که شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌گیرند اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهید از ما حمایت کنید نظارت بیشتری روی شرکت‌های حمل‌ونقلی داشته باشید.

خانعلی هم‌چنین به بخشنامه محدودیت حمل بار جاده‌ای اشاره کرد و بابیان اینکه یکی از کارهای ارزشمند سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همین بخشنامه ابعاد و اوزان حمل بار جاده‌ای است، گفت: اکنون مثل آژانس‌های مسافربری هستیم چه یک مسافر چه 4 مسافر کرایه ما یکسان است. در حالی که هر چه وزن اضافه می بریم در واقع استهلاک می‌بریم اما پول این استهلاک را نمی‌گیریم منتهی سطحی‌نگری می‌کنیم و با این بخشنامه مخالفت می‌کنیم.

او به برنامه نوسازی کامیون‌های فرسوده اشاره کرد و گفت:مشکل اصلی ما تصنعی بودن حمل‌ونقل است و باید دولت سعی کند این ساختار تصنعی در حمل‌ونقل از بین برود بهره‌وری افزایش یابد و قوانین و تسهیلات به سمت واقعی شدن رود و نهایتاً برای راننده کاری انجام شود.

خانعلی ادامه داد: نوسازی باید واقعی و در راستای دفاع از وضعیت راننده باشد وقتی هزینه‌ها نزدیک به هم باشد حمل‌ونقل اقتصادی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.