| کد خبر: 165310 |

◄ گازوئیل برای کامیون‌های خارجی حکم سوخت مجانی را دارد

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تشریح وضعیت ترانزیت در ایران و نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌های آن پرداخت.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به تشریح وضعیت ترانزیت در ایران و نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌های آن پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، رضا نفیسی گفت: اولین اقدام  دوره جدید مدیریت دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌ شناسایی وضع موجود ترانزیت در قالب مدل تحلیلی SWOTاست .

نفیسی گفت:  تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت کالا موردتوجه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و پیرو آن ضمن هماهنگی با معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اقدامات اجرایی پیش‌گرفته می‌شود.

او گفت:  بیش از ۵۰ توافق‌نامه درزمینهٔ حمل‌ونقل بین‌المللی با سایر کشور‌ها امضاشده است و عضویت در کنوانسیون‌های جدید باهدف جلوگیری از عقب ماندن در رقابت جهانی حمل کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت:  زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای موردنیاز ترانزیت کالا به لحاظ فیزیکی توسعه‌یافته‌اند؛ اما خلأ اصلی شاید نبود هماهنگی و یکپارچگی بین ریل، جاده و دریا باشد.

نفیسی گفت:  شبکه جاده‌ای ایران با بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه و  ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲۴ پایانه مرزی بهره‌مند از امکانات مناسب، امنیت محسوس مرزی، بیش از ۱۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و امکانات ITS مانند صدور برخط CMR نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه از شرایط به‌مراتب بهتری برخوردار است.

او موازی‌کاری دستگاه نظارتی در پایانه‌های مرزی را یکی از مشکلات برشمرد و گفت: راهکار اصلی برای فراهم کردن زمینه رشد و ارتقا جایگاه ترانزیت کشور، تغییر دیدگاه‌ها رشد اقتصادی بر اساس نقش حمل‌ونقل بین‌المللی است.

رضا نفیسی نرخ پایین سوخت را از موانع توسعه ترانزیت در کشور خواند و گفت: ، گازوئیل حکم سوخت مجانی برای کامیون‌های خارجی را دارد و مسئله سوخت همواره در مذاکرات دوجانبه به‌عنوان یکی از موارد، موردبحث قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، او گفت: بخش عمده شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی فاقد برنامه‌ریزی منطقه‌ای و جهانی هستند و توانایی رقابت ندارند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.