| کد خبر: 164989 |

◄ زمزمه لغو بخشنامه پرحاشیه محدودیت حمل بار

طرح کنترل مقررات کاهش و تغییر اوزان مجاز تردد وسایل نقلیه باربری درراه‌های کشور، از همان ابتدا موردانتقاد شدید جامعه کامیون داران مسقف قرارگرفته بود.

تین نیوز

زمزمه‌های لغو بخشنامه اخیر وزارت راه و شهرسازی مبنی بر محدودیت اوزان مجاز تردد وسایل نقلیه باربری در راه‌های کشور در حالی در فضای مجازی پیچیده است که هنوز سایت وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این خبر را تأیید نکرده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز بر اساس اخبار تأیید نشده‌ای که در شبکه‌های مجازی منتشرشده است و هنوز از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأیید نشده است، اجرای بخشنامه اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص مقررات جدید ابعاد و اوزان کامیون‌های باری تا اطلاع ثانوی به زمان دیگری موکول شده است.

این طرح که قرار بود از روز گذشته اول اردیبهشت‌ماه اجرایی شود ظاهراً به تعویق افتاده است و مشخص نیست چه زمانی اجرای آن آغاز می‌شود.

طرح کنترل مقررات کاهش و تغییر اوزان مجاز تردد وسایل نقلیه باربری درراه‌های کشور، از همان ابتدا موردانتقاد شدید جامعه کامیون‌داران مسقف قرارگرفته بود.

علاوه بر سید مجتبی حسینی که پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز از وضعیت بد صاحبان کامیون‌های مسقف در پی اجرای این بخشنامه شکایت کرده بود، محمد زارع گاچی که صاحب خاور مسقف مدل کاویان است نیز در تماس تلفنی با تین‌نیوز از اجرای این بخشنامه گلایه کرد و خواستار تجدیدنظر مسئولان در اجرای آن شد.

 وی گفت: متأسفانه تهیه این بخشنامه بدون انجام هیچ‌گونه تحقیقی انجام‌گرفته است و بدون اینکه وضعیت کامیونت‌های ما را در نظر بگیرند تناژ این کامیونت‌ها رو کمتر از حد سازنده انتخاب کرده‌اند.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۵۰۰ کیلو از ظرفیت ما را کم کردند، بدون در نظر گرفتن این موضوع که در این صورت دیگر برای این کامیون ظرفیت باری نمی‌ماند.

او از وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور این سؤال را کرد که با محدودیت تناژی فعلی آیا بار بین‌شهری برای این کامیونت‌ها پیدا خواهد شد؟

به گفته این کامیون‌دار با اجرایی شدن این بخشنامه و انجام باسکول‌های جاده‌ای در صورت بارگیری بیشتر از حد مشخص جریمه سنگینی در انتظار مالکان کامیونت‌های مسقف است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.