| کد خبر: 164393 |

◄ ابهامات نصب سپهتن بر روی نفتکش‌ها

با این وضع نابسامان کرایه‌ها که هیچ مرجع قانونی بر آن نظارت ندارد، رانندگان چگونه می‌توانند با ۹ ساعت کار در روز از پس استهلاک و معیشت خود و خانواده خود برآیند؟

تین نیوز

برخی مالکان و رانندگان نفتکش معتقدند نصب سپهتن، بدون پرداخت هزینه‌های نصب دستگاه، تعمیرات، پشتیبانی، شارژ سالیانه و پرداخت هزینه راننده دوم امری غیر ممکن است.

به گزارش تین‌نیوز این افراد با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی، دلایل مخالفت خود با اجباری شدن نصب سپهتن بر روی نفتکش‌ها را برشمردند.

در همین زمینه دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان در پیامی که در گروه‌ تلگرامی رانندگان نفتکش منتشر کرد، در مورد اجباری شدن نصب سپهتن در تانکرهای حمل سوخت و نفتکش‌ها نوشت: سپهتن طراحی شده که ماموران راهور راحت و بی دردسر در تمام ساعات شبانه روز بتوانند اعمال قانون کنند و هیچ تخلفی از چشمشان مخفی نباشد که تا اینجا معقول و منطقی است.

نوید خیرمند اظهار کرد: مخالفت ما از آنجایی آغاز می‌شود که بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم و حقوق ذی‌نفعان قصد اجرای این طرح را دارند.

وی افزود: ۹ ساعت رانندگی در روز یعنی ۱۵ ساعت استراحت. اما مکان استراحت در سرمای زمستان و گرمای تابستان کجاست؟ داخل کابین. امنیت در مدت زمان توقف چه می‌شود؟ 

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی تاکید کرد: با این وضع نابسامان کرایه‌ها که هیچ مرجع قانونی بر آن نظارت ندارد، رانندگان چگونه می‌توانند  با ۹ ساعت کار در روز از پس استهلاک و معیشت خود و خانواده خود برآیند؟ 

خیرمند در مورد این دیدگاه که گفته می‌شود  ۲ یا ۳ راننده  بر روی یک نفتکش کار کنند، اظهار کرد: هزینه این رانندگان از کجا تامین می‌شود؟ باید مزد آن راننده در نرخ کرایه ها لحاظ شود. 

 یکی دیگر از فعالان بخش حمل سوخت نیز در این مورد نوشت: چنانچه اولاً علاوه بر افزایش کرایه سالیانه بر اساس تورم، هزینه راننده دوم نیز به کرایه تمامی مسیرها اضافه شود ( حدود ۳۰ درصد با در نظر گرفتن دیون دولتی ) و ثانیاً هزینه‌های نصب دستگاه، تعمیرات، پشتیبانی، شارژ سالیانه بر عهده نهادی باشد که در نظر دارد نفتکش‌ها را کنترل کنند، ما مالکان نفتکش رضایت خود را برای نصب سپهتن اعلام و داوطلبانه پس از اجرای موارد فوق، آماده نصب سپهتن هستیم.

لطف‌الله سلیمان‌زاده گفت: بستن سپهتن، بدون پرداخت هزینه‌های نصب دستگاه، تعمیرات، پشتیبانی، شارژ سالیانه و پرداخت هزینه راننده دوم امری غیر ممکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.