| کد خبر: 164058 |

امانی خبر داد:

◄ بررسی موضوع سرقت از خودروهای باری در جلسه با مسئولان امنیتی

بیشتر رانندگان و افرادی که بار ارزشمند حمل می‌کنند می‌توانند با حرکت‌های دسته‌جمعی و هم سرویس شدن با یکدیگر ریسک حمله راهزنان جاده‌ای را بکاهند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بررسی موضوع سرقت از خودروهای باری در حال حرکت در جلسه با مسئولان امنیتی کشور خبر داد و در عین‌ حال توصیه‌هایی به رانندگان برای کاهش احتمال وقوع حمله سارقان جاده‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز بعد از آنکه پسر یک راننده کامیون از مفقود شدن پدرش در جاده و همچنین سرقت بار کامیون وی خبر داد و از مسئولان و مردم خواست به خانواده این راننده برای پیدا کردن او کمک کنند، تین‌نیوز گفت‌وگویی با داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این خصوص داشت.

وی با توضیح اینکه متولی این موضوع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست درعین‌حال خبر از بررسی این موضوع از سوی دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان داد و گفت: قرار است این موضوع در جلسات امنیتی مطرح شود تا با استفاده از راهکارهای مناسبی چون استفاده از دوربین‌های در طول مسیر، از وقوع احتمالی این حوادث جلوگیری شود.

امانی با تشریح این موضوع که مسئول امنیت جاده‌ها و راه‌های کشور نیروی انتظامی است و تنها کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که توصیه‌هایی برای کنترل وضع موجود به رانندگان داشته باشد، گفت:  بیشتر رانندگان و افرادی که بار ارزشمند حمل می‌کنند می‌توانند با حرکت‌های دسته‌جمعی و هم سرویس شدن با یکدیگر ریسک حمله راهزنان جاده‌ای را بکاهند.

وی با توضیح اینکه این اتفاقات به عدد انگشتان دست است و تقریباً مشخص است در کدام مسیرها رخ می‌دهد و به نظرمی آید کنترل آن سخت نباشد گفت: برای مثال در مسیر اصفهان دو بار این اتفاق افتاد و بار مس دو کامیون گم شد، بعدازاین اتفاق این محور به‌صورت وِیژه توسط پلیس پوشش داده شد که خوشبختانه منجر به بهبود شرایط شد.

امانی متذکر شد که سازمان راهداری این گزارش‌ها را به دستگاه مرجع ارسال می‌کند اما اجازه ورود به این موضوع را ندارد و متولی نیروی انتظامی هر استان است.

او هم‌چنین تأکید کرد که پلیس راهور هم پلیس ترافیک است نه پلیس امنیت و برای این موضوع نمی‌تواند سیاست‌گذار باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.