| کد خبر: 160468 |

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور مطرح کرد:

◄ نیاز مبرم اتوبوس‌داران به تشکیل تعاونی توزیعی مالکان

چه دلیلی دارد قیمت یک اتوبوس امروز به مرز یک میلیارد دویست میلیون با اقساط پانزده میلیونی تومانی برسد، چه دلیلی دارد شرکتی با بودجه دولتی و نظامی یک صنف را نابود کند، آن از وضعیت دربستی‌های ادارات و قراردادهای عسلویه و هم اکنون هم بلیت فروشی در پایانه با نصف قیمت.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور یکی از نیازهای مبرم این صنف را تشکیل تعاونی توزیعی مالکان اتوبوس ذکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی با بیان این مطلب در یک گروه مجازی و در جمع فعالان بخش مسافری جاده‌ای نوشت: با تشکیل این تعاونی حداقل می‌توان برخی اجناس و قطعات یدکی با کیفیت را در اختیار صنف قرار داد و بیش از این آلت‌دست فروشندگان قطعات یدکی و دلالانی نشد که اجناس چینی و کپی را به جای جنس اصل به فعالان این صنف می‌فروشند.

به گفته این فعال صنفی در حال حاضر  یک لامپ اصلی اتوبوس هم حتی در نمایندگی‌ها نمی‌توان یافت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه صنوف چه صنف‌های خدماتی و چه تولیدی به جز دلالی و واسطه‌گری با مشکل مواجه‌ بوده و البته صنف رانندگان از مشکلات بیشتری برخوردار است و چاره کار این است که مشکلات را آسیب شناسی و همت کرده گره‌های این شغل را باز کنیم.

این فعال بخش ناوگان مسافری جاده‌ای با طرح این پرسش که چه دلیلی دارد قیمت یک اتوبوس امروز به مرز یک میلیارد و دویست میلیون با اقساط پانزده میلیونی تومانی برسد، افزود: چه دلیلی دارد شرکتی با بودجه دولتی و نظامی یک صنف را نابود کند، آن از وضعیت دربستی‌های ادارات و قراردادهای عسلویه و هم اکنون هم بلیت فروشی در پایانه با نصف قیمت.

به گزارش تین‌نیوز، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر این‌که در قانون حمل‌ونقل برای کمیسیون از یک تا 15 درصد پیش بینی شده، گفت: اگر راننده‌ای خدمات خوب و مسافر ثابت داشت، می‌تواند با شرکت با کمیسیون 5 درصد هم به تفاهم برسد ولی متاسفانه با کمیسیون 15 درصدی و زیر میزی و پامیزی و پارکابی و دلالی و غیره کمیسیون ازمرز 25 درصد هم عبور می‌کند.

این فعال بخش ناوگان مسافری جاده‌ای همچنین به عملکرد شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب شهرداری‌ها بدون این‌که خدماتی در پایانه‌ها ارایه دهند فقط هزینه دریافت می‌کنند.

داوودی با بیاناین‌که در مورد مشکلات رانندگان از قبیل بیمه تامین اجتماعی و حقوق ضعیف آنان، بازنشستگی،  هجوم دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها به این صنف و... نیز به طور مکرر گفته و نوشته شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا کانون انجمن‌های صنفی رانندگان تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد که این کشتی طوفان زده به ساحل امن برسد.    

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا 0 0

    سلام
    تشكراز جناب داودي كه هميشه مشكلات ومعضلات حمل ونقل مسافر را اينگونه زيبا وخلاصه ومفيد عنوان ميكنند
    باتشكر

  • مهدی رضایی اراک 0 0

    با عرض سلام .شما باید پای دلالان را از میان بردارید .بلیط فروشها و دفتر داران وانبار داران در عرصه حمل ونقل بیشترین سود رابرده ودرکنار اینها گرفتن عوارض زیاد صورت حساب ........وکم شدن مسافر فقط وفقط زرر سنگین به مالکین زده .ممنون میشم اگر پیگیر باشید ....گ