| کد خبر: 159849 |

یک فعال بخش بار جاده‌ای عنوان کرد:

◄ درخواست حذف مالیات ارزش‎‌افزوده از طرح نوسازی کامیون‌ها

کامیون‌های فرسوده ضمن اینکه مالک خود را متحمل صدمات فراوانی می‌کنند، باعث وقوع تصادف و ترافیک شده و خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده و ذخایر نفتی ارزشمند کشور را بیهوده هدر می‌دهند.

تین نیوز

رانندگان امیدوارند دولت با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری بهتر بانک‌ها با تولیدکنندگان کامیون و رانندگان در پرداخت تسهیلات، روند نوسازی ناوگان فرسوده را سرعت بخشد.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال بخش ناوگان بار جاده‌ای در گروه تلگرامی «علم و عمل کامیونداران» با بیان این مطلب نوشت: دولت می‌تواند برای توانمندتر کردن بیشتر رانندگان در امر نوسازی خودروهای خود، حتی مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده را از کامیون‌های اختصاص یافته به طرح نوسازی، حذف کند.

وی افزود: کامیون‌های فرسوده ضمن اینکه مالک خود را متحمل صدمات فراوانی می‌کنند، باعث وقوع تصادف و ترافیک شده و خسارات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد کرده و ذخایر نفتی ارزشمند کشور را بیهوده هدر می‌دهند.

این کاربر در ادامه پیام خود در خصوص اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره نوسازی کامیون‌های فرسوده در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، نوشت: رئیس‌جمهور در بخش تبدیل کامیون‌های ناوگان فرسوده با کامیون نو از برنامه‌ریزی تحویل ۷۰ هزار کامیون در یک سال با تسهیلات نرخ سود پائین به‌صورت کلید به کلید صحبت کرد.

وی اظهار داشت: یک سال ۳۶۵ روز است و شرکت‌های تولید و مونتاژ کامیون پنجشنبه و جمعه‌ها جدای از تعطیلات رسمی دیگرتعطیل هستند و جایگزینی یک کامیون نو به‌جای یک کامیون فرسوده نیاز به حداقل ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دارد.

این فعال بخش بار جاده‌ای تاکید کرد: همچنین با گذشت بیش از یک‌سال از شروع ثبت نام‌ها برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده، تعداد اندکی از متقاضیان که دارای کامیون فرسوده بوده‌اند،  به سختی(شرایط سخت تامین ضمانت برای رانندگان) موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی افزود: ضمن این‌که تفاوت قیمت‌گذاری کامیون فرسوده در زمان تحویل به مراکز اسقاط،با پیش پرداخت کامیون نو بیش از یکصد میلیون تومان است که اکثر مالکان کامیون‌های فرسوده در پرداخت آن با مشکل مواجه شده اند.

وی گفت: هر شرکت توانایی مونتاژ چند کامیون در یک روز را دارد؟ شرکت‌های ایرانی توانایی مونتاژ و بانک‌های ایرانی توانایی تامین تسهیلاتت قریبا ۲۸۰ کامیون در هر روز را دارا هستند؟؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.