| کد خبر: 159705 |

یک فعال حمل و نقلی عنوان کرد:

◄ ظرفیت خالی 40 درصد از کامیون‌ها

اگر همین 40 درصد ناوگان مازاد را از اکوسیستم حمل‌ونقل باری خارج سازیم خودبه‌خود با همین اقدام ساده 40 درصد درآمد کامیون دار افزایش می‌یابد اما این مهم است که این خروج ناوگان فرسوده با چه کم و کیفی انجام شود.

تین نیوز

وضعیت حمل‌ونقل در کشور اقتصادی نیست و ازآنجایی‌که خود بخش حمل‌ونقل آسیب‌دیده است نمی‌تواند اجزای خودش را نجات دهد.

مهدی جاویدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: اکنون وضعیت عرضه کامیون و بار نامتعادل است و تقریباً 40 درصد با مازاد کامیون مواجه هستیم و این 40 درصد ناوگان که عمدتاً فرسوده هستند باید از چرخه حمل‌ونقل بیرون آیند.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: اگر همین  40 درصد ناوگان مازاد را از اکوسیستم حمل‌ونقل باری خارج سازیم خودبه‌خود با همین اقدام ساده 40 درصد درآمد کامیون دار افزایش می‌یابد اما این مهم است که این خروج ناوگان فرسوده با چه کم و کیفی انجام شود.

وی به طرح توقف تردد کامیون‌های فرسوده بالای 50  سال اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مثل این می‌ماند که درب مغازه کوچکی را ببندیم و بگوییم چون هایپر مارکت بازشده است شما دیگر نمی‌توانید فعالیت اقتصادی داشته باشید.این طرح عادلانه نیست و نمی‌شود جلوی فعالیت اقتصادی کسی را گرفت مگر اینکه پیشنهاد جایگزین اقتصادی برای ان فرد داشته باشیم.

جاوید نیا بابیان اینکه این فرد 40 سال است هزینه حمل‌ونقل را می‌پردازد و نباید از حمل‌ونقل بیرون انداخته شود گفت: بهتر است با این دید به این رانندگان نگاه شود که این فرد 40 سال عضو حمل‌ونقل بوده است و هزینه حمل‌ونقل را پرداخت کرده است و باید کامیون فرسوده از او خریداری شود تا به‌عنوان سرمایه بتواند کار دیگری را شروع کند.

وی بابیان اینکه برای اجرای طرح‌های نوسازی لازم است که کار مطالعاتی انجام شود و با اهل‌فن به گفت‌وگو نشست، گفت: راننده‌ای که به‌جای 8 ساعت کار 16 ساعت کار می‌کند حداقل حقوق و مزایا را ندارد و برای این قشر افرادی خارج از این بدنه نمی‌توانند تصمیم بگیرند.

به گفته‌ی جاوید نیا اکنون هزینه‌های پنهان حمل‌ونقل راننده را ورشکسته کرده است و بهره‌وری پایین و موضوع یکسرخالی و پرداخت هزینه‌های اضافی سرمایه‌گذار که اکنون خود راننده است را با مشکلات جدی روبروِ ساخته است.

به گفته‌ی جاویدنیا وضعیت حمل‌ونقل در این کشور اقتصادی نیست و ازآنجایی‌که خود بخش حمل‌ونقل آسیب‌دیده است نمی‌تواند اجزای خودش را نجات دهد.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل اگر رونق داشته باشد سایر بخش‌ها هم رونق می‌یابد و خودبه‌خود اقتصاد مملکت شکوفا می‌شود، صنایع خودروسازی اکنون با ظرفیت‌هایی که دارد و تولید محدود یک‌جورهایی متوقف است چراکه قدرت خرید و جایگزینی از سوی کامیون دار و سرمایه‌گذار وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز از ابتدای سال 97 از تردد کامیون‌های بیش از 50 سال درراه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی دراین‌باره گفته است: محدودیت تردد کامیون‌های فرسوده با بیش از 50 سال سن درراه‌های کشور انگیزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را بیشتر می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال بخش حمل ونقل 0 0

    با سلام یکی از ایرادات سالنهای اعلام بار این است که رانندگان با تریلی های 50 میلیونی ماک واینترناش وسایر وهوو های 80 میلیونی الی 120 میلیونی وتریلی کشنده 12 میلیونی الی 20 میلیونی حاضر به تبدیل ونوسازی ناوگان نیستد چرا چون استدلانشون اینه که صاحبان کالا وشرکتهای حمل ونقل مجبورند بارهای خود را به سالن اعلام بار بدهندچون کامیون 300 میلیونی هم بطور مثال به تهران با کرایه 1 میلیون تومن میرود وکامیون نو وگران قیمت هم به همین کرایه میرود پس چه توفیری در من داردچرا سرمایه گزاری کنم الان کسانی هستند که کامیونهای مدل بالای خودرا میفروشند وبا قیمت آن 3 دستگاه کامیون مدل پایین وفرسوده جایگزین میکنند ودرآمد خود را سه برابر میکند دومین ایراد سالن اعلام بار 40 درصد رانندگان شغل اصلی آنها کشاورزی وسایر مشاغل می باشد که پس از فراغت از کار اصلی به شغل رانندگی روی میاورند وبیشترین اعتراض هم مال آنها می باشد چرا چون درمواقع نیاز وبار زیاد انها در مشاغل خود مشغول بکارند وپس ازبیکاری خود را راننده میدانند و اعتراض خود را به سازمان حمل ونقل وشرکتهای حمل ونقل وارد میدانند که چرا به ما بارکم میخورد