| کد خبر: 158789 |

◄ ورود غیرحرفه‌ای‌ها امنیت شغلی رانندگان را به خطر انداخته است

ورود بازنشستگان و شاغلان دیگر مشاغل به این صنف که امنیت شغلی را به مخاطره انداخته برخی از مهمترین مشکلات رانندگان حرفه‌ای است.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با بیان این‌که مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای همچون کوه یخی است که اندکی از آن بیرون زده و مابقی درزیر آب است، گفت: رانندگان با خیل مشکلات روبرو هستند که یکی از آنها موضوع بیمه تامین اجتماعی است.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی افزود: کارت سلامت نیز از دیگر مشکلات فعالان این بخش است چرا که باوجودی که مراکز ارایه دهنده کارت سلامت، سلامتی راننده را تایید نمی‌کنند ولی از کار افتادگی توسط تامین اجتماعی تایید نمی‌شود یعنی راننده در بلاتکلیفی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به روز نبودن قوانین راهنمایی و رانندگی مشکل دیگری است که احتیاج به بازنگری دارد و این وسط قربانی راننده است.

این فعال صنفی بخش جاده‌ای اظهار کرد: تحمیل هزینه‌های زیاد به رانندگان نیز از دیگر مشکلات است که از جمله آن افزایش 300 درصدی هزینه تعویض کارت هوشمند و تمدید وتغییر کاربری آن است.

به گزارش تین‌نیوز، داوودی برگزاری کلاس‌های آموزشی که خروجی به‌جز اتلاف وقت راننده و هزینه‌بر بودن ندارد را نیز یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: عدم نوسازی ناوگان و قیمت سرسام‌آور آن که مالک شش دانگ را به یک دانگ تنزل داده است نیز از دیگر مشکلات است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور، دخالت شهرداری‌ها در حمل‌ونقل مسافر را نیز از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و تاکید کرد: امروز شاهد اتوماسیون‌های بار در پایانه‌ها هستیم و بار اتوبوسی که بخشی از درآمد اتوبوس‌ها بوده است توسط، کامیونت‌ها حمل می‌شود. 

وی مسکوت ماندن موضوع سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی در کمیسیون اجتماعی مجلس را مشکل دیگر فعالان این بخش دانست و گفت: در حال حاضر بخشی از درآمد اتوبوس‌ها همچنان به جیب دلالان سرازیر می ‌شود و دلالان سیاست‌گذار نرخ در ترمینال‌ها هستند که این موضوع نیز از جمله مشکلات رانندگان است.

به گزارش تین‌نیوز، داوودی دستگاه سپهتن و مشکلات مربوط به آن، نبود استراحتگاه مناسب و استاندارد در پایانه‌ها، ایجاد شبکه و خط سیر که متضرر اصلی آن مالکان اتوبوس هستند، بی برنامگی در ارائه سوخت که موجب می‌شود رانندگان در هر ماه از سهمیه آزاد استفاده کنند و هزینه گزاف عوارضی‌ها که بخشی از درآمد اتوبوس را می‌بلعد را نیز از دیگر مشکلات فعالان این بخش ذکر کرد و گفت: عدم نظارت بر بازار قطعات تقلبی و چینی و از همه مهمتر ورود بازنشستگان و شاغلان دیگر مشاغل به این صنف که امنیت شغلی را به مخاطره انداخته برخی از مهمترین مشکلات رانندگان حرفه‌ای است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.