| کد خبر: 157879 |

◄ خطر تکرار تعطیلی مینی‌بوس‌رانی برای اتوبوس‌ها

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور می‌گوید فعالیت در صنف اتوبوس‌رانی با مشکلاتی مواجه است که روزی همچون سونامی این شغل را نابود و به سرنوشت مینی‌بوس‍رانی دچار خواهد کرد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور می‌گوید فعالیت در صنف اتوبوس‌رانی با مشکلاتی مواجه است که روزی همچون سونامی این شغل را نابود و به سرنوشت مینی‌بوس‍رانی دچار خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی این مطلب را در گروه «تلاش‌گران حمل‌ونقل» و در جمع فعالان بخش مسافری جاده‌ای بیان داشت و  گفت: دیگر برای کسی دل و دماغی نمانده است و پیشکسوتان و راننده‌های مجرب دارند این شغل را ترک می‌کنند، مشکل ما لباس فرم و تمدید کارت هوشمند نیست ما مشکلات عظیمی داریم که همچون سونامی روزی این شغل را نابود خواهد کرد. 

وی افزود: وضعیت بیمه، عدم نوسازی با یارانه به ناوگان، نبود امنیت شغلی و مشکلات پلیس راه، ایمن نبودن جاده‌ها، تصرف ترمینال‌ها توسط دلالان، هجوم اتوماسیون‌های بار به پایانهها و ... از جمله مشکلات فعالان این صنف است.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی تاکید کرد: وقتی مسافری از در وارد شرکتی نمی‌شود چه فرقی دارد تابلو شرکت چه باشد؟ امروز مسافر یاد گرفته است خارج از پایانه سوار اتوبوس شود و آن هم به قیمت دلخواه خود.

داوودی گفت: متاسفانه امروز  شرایط به گونه‌ای شده است که باید از مسافر بپرسیم شما به چه قیمتی حاضرید سوار اتوبوس شوید؟ آن را هم باید طوری بگوییم که خدای ناکرده تن صدایمان رنجشی برای مسافر حاصل نکند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    عید همین راننده ها جواب سلام ادم هم نمیدهند.

    بعد سوار شدن بدون بلیط اتوبوس بمنزله خودکشی هست بلیط سفر بیمه سفر محسوب میشود.رانندگان هم با سوار کردن خارج ترمینال تخلف میکنند.صنعت اتوبوس در شهرهای دارای راه اهن مطمئنا ضعیف هست.
    همین الان ترمینال غرب اکثریت جارچی ها سه مسیر اردبیل رشت کرمانشاه هستند در صورت راه افتادن راه اهن شهرها باید اتوبوسها منتظر رکود بیشتر باشند.
    خدمات رفاهی و مشقات زیاد اتوبوس موجب شده که اکثریت مردم طی این سالها به ماشین شخصی و قطار روی اورند.
    من خودم یادم نمیره ما عید ها در ده سال پیش فقط 10 ساعت در ترمینال غرب منتظر بلیط یافتن شهرمان میشدیم اتوبوسها بودند اما بازار رانت و بازار سیاه داشت.
    همین منجر شده اکثریت ما دیگر ماشین شخصی تهیه کنیم. حتی در سفرهای خود اگر ماشین نبریم با قطار هماهنگ.میکنیم.
    امیدواریم شهرهای ایران همه متصل راه اهن بشوند .چون حمل و نقل بسیار ایمن با ارامش تری هست.

    اتوبوسها باید سطح خدمات خود ارتقا بدهند همچنین از استارتاپ ها کمک بگیرند