| کد خبر: 157167 |

حواشی حمل‌ونقل در شبکه‌های اجتماعی؛

◄ موج گلایه‌های رانندگان ناوگان جاده‌ای در آستانه روز حمل‌ونقل

یکی از کاربران این شبکه‌ها در گروه تلگرامی « علم و عمل کامیونداران» به بیان مشکل دریافت کمیسیون‌های غیر متعارف از رانندگان پرداخت و نوشت: در پایانه بندر امام بعضی باربری‌ها از کرایه 2 میلیون تومانی 600 تومان کمیسیون اخذ می‌کنند تا بار را به اعلام بار ندهند.

تین نیوز

در آستانه 26 آذر؛ روز حمل‌ونقل، فعالان بخش ناوگان جاده‌ای باری، در شبکه‌های مجازی به بیان مشکلات خود پرداخته و حجم وسیعی از پیام‌های گروه‌های تلگرامی جاده‌ای به این موضوع اختصاص یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از کاربران این شبکه‌ها در گروه تلگرامی « علم و عمل کامیونداران» به بیان مشکل دریافت کمیسیون‌های غیر متعارف از رانندگان پرداخت و نوشت: در پایانه بندر امام بعضی باربری‌ها از کرایه  2 میلیون تومانی 600 تومان کمیسیون اخذ می‌کنند تا بار را به اعلام بار ندهند.

یکی دیگر از اعضای گروه نیز در مورد نحوه فعالیت انجمن‌های صنفی نوشت: چرا انجمن‌ها در حوزه جغرافیایی اختیارات دارند؟؟ مگر صنف راننده ساکن است؟ چرا انجمن‌ها در پیگیری  مشکل کوچکی  بیرون از حوزه جغرافیای خودشان مثل عدم پرداخت کرایه یا مسایل بار و بارگیری و بومی و بومی‌گری ناتوان هستند؟ چرا این انجمن‌ها نباید خارج از حوزه  جغرافیایی تعیین‌شده خود وارد عمل شوند؟ آیا تعیین حوزه جغرافیایی برای اختیاراتشان  باعث به وجود آمدن مشکلات نمی‌شود؟ برای مثال چرا انجمن‌ها نمی‌توانند برای رفع مشکل یک راننده از مشهد علیه یک باربری در جنوب و بالعکس اقدام کنند؟

به گزارش تین‌نیوز، کاربر دیگری نیز نوشت: چطور انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل در کشوری همچون ترکیه پیگیر تمام مشکلات رانندگانش در تمام دنیا می‌شوند و مشکل آنها را در کمترین زمان ممکن برطرف می‌کنند ولی انجمن‌های ما از شهری به شهری دیگر توان این کار را ندارند؟ 

راننده دیگری نیز نوشت: کسانی که فکر می‌کنند  کرایه 2 میلیون تومانی حمل بار رقم زیادی است آیا می‌دانند قیمت لاستیک، بیمه،  لوازم یدکی خودرو چقدر است؟ آیا تاکنون از دست راهزن‌ها فرار کرده‌اند؟ آیا دیده‌اند وقتی یک کامیون با هشت تن بار در اتوبان چپ می‌کند، ظرف یک ساعت برخی از همین مردم، تمام بارش را از ماشین خالی می‌کنند و می‌برند؟ 

یکی دیگر از اعضای این گروه نیز نوشت: یکی از مشکلات رانندگان کمیسیون‌های سنگین باربری‌هاست که تقریبا کرایه را با راننده نصف می‌کنند. مشکل دیگر این است که  روز به روز مخارج ماشین از قبیل لوازم یدکی، روغن و ... بیشتر می‌شود و در عوض کرایه و بار کاهش می‌یابد.

به گفته وی خودورهای غیر ایمن چینی، کمبود لوازم اصلی و نحوه برخورد نیروهای پلیس با رانندگان نیز از دیگر مشکلات فعالان این بخش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.