| کد خبر: 156697 |

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای:

◄ نقش «هیچ» کامیون‌داران در انتخاب و انتصاب اعضای انجمن‌ها

در انجمن صنفی پایانه بندرعباس با حجم بالای مراجعه کننده و نگاه ویژه رانندگان به آن، کدامیک از آنان به صورت برنامه‌ریزی شده در انتخابات آن و تعیین اعضای آن شرکت داشته‌اند؟

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای معتقد است انجمن‌های صنفی تنها مرجع قانونی رسیدگی به مشکلات و اختلافات به‌وجود آمده بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل به نمایندگی از طرف صاحبان کالا هستند.

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی با بیان این مطلب در گروه تلگرامی «علم و عمل رانندگان» که جمعی از رانندگان و مالکان ناوگان باری جاده‌ای اعضای آن را تشکیل می‌دهند، این سوال را مطرح کرد که «رانندگان و کامیون‌داران به عنوان موکلین این صنف چقدر در تعیین و انتخاب و انتصاب وکلای مدافع خود نقش دارند؟» و در پاسخ به این پرسش گفت: در بعضی موارد به جرات می‌توان گفت هیچ. 

وی در توضیح این مطلب اظهار کرد: برای مثال در انجمن صنفی پایانه بندرعباس با حجم بالای مراجعه‌کننده و نگاه ویژه رانندگان به آن، کدام‌یک از رانندگان و کامیون‌داران به صورت برنامه‌ریزی شده در انتخابات آن و تعیین اعضای آن شرکت داشته‌اند؟

این فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای تاکید کرد: انجمن‌های صنفی قلب تپنده حمل‌ و‌ نقل محسوب می‌شوند، قلب در وهله اول کم کار در قدم بعدی بیمار و در نهایت از حرکت می‌ایستد. 

فلاحی افزود: حمل‌ و نقل جاده‌ای در حال حاضر بیمار اورژانسی است و اگر  کمتر از یک سال با همین شرایط پیش برود فاتحه آن خوانده است. 

وی با بیان این‌که نباید فرصت‌ها را از دست داد، گفت: این درمان فقط و فقط به دست خود ما صورت می‌گیرد.

این فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای اتحاد و همبستگی و علم و آگاهی فعالان این بخش از حق و حقوق خود و این صنف را راهکاری برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و اظهار داشت: یک راننده باید از مسائل حقوقی صنف خود مطلع باشد تا بتواند از حق خود دفاع کند. 

فلاحی افزود: بی تفاوت نبودن در برابر مسائل و مشکلات صنف نیز راهکار دیگری برای بهبود وضعیت حمل‌ و نقل جاده‌ای است اما عده‌ای عادت کرده‌اند فقط تماشاگر باشند در حالی‌که همه باید برای تحقق اهداف پای کار باشند و این بدان معنی است که هزینه پای همه و منافع هم برای همه باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.