| کد خبر: 155767 |

در یک گروه مجازی مطرح شد؛

◄ درخواست رانندگان جاده‌ای برای تغییر در قانون اخذ و رسید دفترچه رانندگی

رانندگان ناوگان مسافری جاده‌ای معتقدند اخذ و رسید دفترچه رانندگی که جواز کسب آنان محسوب می‌شود روش مناسبی برای اعمال قانون نیست.

تین نیوز

 رانندگان ناوگان مسافری جاده‌ای معتقدند اخذ و رسید دفترچه رانندگی که جواز کسب آنان محسوب می‌شود روش مناسبی برای اعمال قانون نیست.

به گزارش تین‌نیوز، در گفت‌وگویی آنلاین که رانندگان اتوبوس در گروهی مجازی مرتبط با شاغلان این حرفه در مورد اعمال جریمه‌های رانندگی صورت دادند، آنان این پیشنهاد را مطرح کردند که «ترتیبی اتخاذ شود تا اخذ و رسید دفترچه که جواز کسب رانندگان است و  یک حکم قطعی محسوب شده و بلافاصله راننده را از کار محروم، اتوبوس را بدون راننده، خانواده‌های راننده را از حقوق محروم و ده‌ها مشکل دیگر به‌وجود می‌آورد  لغو شود و به جای آن نوع دیگری از جریمه اعمال شود».

آنان تاکید کردند: در تمام احکام قضایی وقتی متهم محکوم می‌شود تمام حقوق متهم واقعی برای امرار معاش افراد تحت تکفلش قطع نمی‌شود، اما با اخذ و رسید دفترچه رانندگی، این اتفاق برای رانندگان رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد اکنون زمان آن فرا رسیده تا مسئولان ناجا راهکار بهتر و مناسب‌تری را جایگزین این حکم کنند تا هر مامور پلیس راه به راحتی نتواند حکم قطع معاش رانندگان را صادر نموده و آنی به مرحله اجرا در آورد.

به گزارش تین‌نیوز، رانندگان اتوبوس همچنین یادآور شدند:  بایگانی شدن طولانی مدت 45 روز و یا حتی بالاتر از این مدت دفترچه ثبت ساعت توسط پلیس راه که تنها راه فعالیت و امرار معاش رانندگان محسوب می‌شود قانونی است که در شرایط اقتصادی فعلی کشورمان،  نیاز به تغییر دارد چرا که در هیچ کسب و کاری اگر کاسب مرتکب تخلف شد جوازش بایگانی و جلوی کسب درآمدش گرفته نمی‌شود.

به اعتقاد آنان،  محروم کردن رانندگان از تنها منبع درآمدشان که همان دفترچه است دفترچه‌ای که در ظاهر مربوط به راننده است ولی درسایه آن اعضای خانواده قرار گرفته‌اند، اقدام درستی به نظر نمی‌رسد.، چرا که اگر قرار است کسی از کسب و کار محروم شود بهتر است این موضوع در کمیسیونی مطرح و تصمیم گرفته شود نه این‌که بر اساس تصمیم یک‌نفر، بدون فرصتی برای بازنگری این کار صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.