| کد خبر: 155354 |

پیشنهادی که از سوی یک کامیوندار مطرح شد:

◄ نوسازی ناوگان باری به روش پلکانی انجام شود

درحالی‌که رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی معتقد است با هدف افزایش ترانزیت و حمل سریع ناوگان برنامه نوسازی ناوگان فرسوده به‌طور جدی و به شکلی که مورد استقبال کامیون‌داران قرار بگیرد اجرایی شود، یکی از کاربران تین‌نیوز در این باره پیشنهاد داد نوسازی ناوگان باری به روش پلکانی انجام شود.

تین نیوز

درحالی‌که رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی معتقد است با هدف افزایش ترانزیت و حمل سریع ناوگان برنامه نوسازی ناوگان فرسوده به‌طور جدی و به شکلی که مورد استقبال کامیون‌داران قرار بگیرد اجرایی شود، یکی از کاربران تین‌نیوز در این باره پیشنهاد داد نوسازی ناوگان باری به روش پلکانی انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش بود که احمد زمانیان یزدی به خبرنگار تین‌نیوز گفت: ناوگان باری کهنه و فرسوده نقش منفی بیشتری در کاهش ترانزیت دارد، متأسفانه نوسازی ناوگان فرسوده طبق برنامه پیش نرفته است و هنوز ناوگان فرسوده در حمل‌ونقل جاده‌ای  وجود دارد.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان باری  26 سال است و به دلیل فرسودگی نمی‌توانند در کشورهای اروپایی تردد کنند و نگرانی ما این است که کشورهای آسیای میانه هم در آینده نزدیک مقرراتی را وضع کنند که امکان تردد ناوگان ما در داخل این کشورها نیز وجود نداشته باشد.

وی در خصوص برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پرداخت تسهیلات با سود 7 تا 9 درصدی برای نوسازی ناوگان باری کشور با عمر بیش از 35 سال گفت: تسهیلات با سود 9 درصدی در حد حرف مانده است و وقتی کامیون‌داران برای گرفتن تسهیلات مراجعه می‌کنند در عمل به سود 12 درصد می رسند و با توجه به این‌که بازپرداخت اقساط رقم بالایی است عملاً  کار بدون نتیجه می‌ماند.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود پیشنهاد داد نوسازی ناوگان باری به روش پلکانی انجام شود و در توضیح این پیشنهاد گفت:  300 میلیون تومان وام بین چند نفر تقسیم شود تا آن را تبدیل به احسن کنند.

وی افزود: خرید کامیون نو عمدتاً توسط کسانی صورت می‌گیرد که کامیون مدل بالا دارند و تقریبا 80 درصد وجه خودروی نو را با فروش کامیون خود تامین کرده و درحد توانایی زیر بار قسط می‌روند.

به گزارش تین‌نیوز، این کاربر خاطرنشان کرد: باتقسیم وام بین چند نفر و دریافت ارزش قراضه کامیون از استفاده کنندگان وام، به نسبت وام دریافتی وجه ارزش قراضه کامیون تامین می‌شود و مالک خودروی فرسوده با دریافت وام درحد توانایی خود کامیون مدل بالاتر می‌خرد و کامیون خود را اسقاط می‌کند.

وی گفت: برای مثال دارنده کامیون 40 ساله، خودروی خود را اسقاط و 30 میلیون ارزش اسقاط دریافت می‌کند و با 100 میلیون وام که 10 میلیون آن بابت خودروی فرسوده کسر می‌شود اقدام به خرید کامیون 120 میلیونی می کند. فروشنده کامیون 120میلیونی بادریافت 50 یا 100 میلیون اقدام به خرید کامیون 170یا220میلیونی می کند. فروشنده کامیون 220 میلیونی با دریافت 100 میلیون وام اقدام به خرید کامیون نو می‌کند.

به گفته وی تمام وام‌گیرندگان سهم هزینه اسقاط خودروی فرسوده را پرداخت کرده و با این کار خودروی فرسوده اسقاط شده و مالکان کامیون‌ها به طور پلکانی اقدام به جوان‌سازی ناوگان نموده تا به ازای هر کامیون نو یک کامیون اسقاط شود.

این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: شرایط اجرای اسقاط یک سال،  یک سال صورت بگیرد و دارای فرجه تنفس نیز باشد و عمر مفید کامیون هم مثلا 35 سال با3سال تنفس نهایتا 38 سال تعیین شود. با این کار قیمت‌گذاری در بازار هم بر اساس استهلاک انباشته خواهد بود. 

کاربر دیگری نیز درباره اظهارات رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، نوشت: تا زمانی که صنعت حمل‌و‌نقل بین‌المللی سودآور نباشد. ناوگان نوسازی نخواهد شد. مشکل اصلی عدم پرداخت کرایه حمل از طرف شرکت‌های حمل‌و‌نقل و عدم نظارت هیچ ارگانی بر این حوزه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    جناب زمانیان طرح شما در خور توجه است ، اما توجه به میانگین عمر بهره برداری از کامیون در دنیا را اگر لحاظ کنیم در عمل عمر بهره وری را در ایران در حدود سی سال تعریف کرده ایم که حدود 27 سال با اروپا و حدود 25 سالبا امریکا در متوسط عمر بهره برداری متفاوت خواهیم بود
    باز هم با استاندارد ها فاصله زیادی خواهیم داشت

  • ناشناس 0 0

    اگر چشم انداز اینده دولت روبه سمت حمل ونقل ریلی است با این وضع اضافه بودن ناوگان برابر اصل 44 قانون اساسی سهیم شدن فعالان جاده رابه عنوان اولویت اول برای سهامدار شدن دربخش حمل ونقل ریلی قرار دهید چون با افزایش سهم ریلی سهم جاده ای کم می شود با این کار کسی که می خواهد برای خرید یک اتوبوس یا کامیون با قیمت بالا خریداری کند در بخش ریل سرمایه گذاری می کند وبایک چشم انداز بلند مدت بیست سی ساله سهم حمل ونقل ریلی بیشتر شده وکامیونداران هم بجای سرمایه گذاری بر روی کامیون برای ریلی وقطارسرمایه گذاری می کند