◄ راهکارهایی برای مصرف سوخت بخش باری
در جا کار کردن خودرو به غیر از مصرف سوخت استهلاک و صدمات قابل توجهی برای موتور خودرو به همراه دارد.
دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان گفت: معتقدم نصب سامانه سپهتن در بخش باری نهتنها کمکی به کاهش سوخت نمیکند بلکه با شرایط و امکانات فعلی افزایش چشمگیری در مصرف سوخت در مدت زمان کوتاهی خواهد داشت که هزینه آن به مالک و دولت تحمیل خواهد شد.
به گزارش تیننیوز، نوید خیرمند در توضیح این مطلب در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان حمل سوخت، افزود: پیرو قوانین طرح سپهتن، هر نفتکش در شبانهروز باید در حدود 15 ساعت توقف داشته باشد که با توجه به نبود امکانات رفاهی و خوابگاه مناسب در پارکینگها و همچنین شرایط اقلیمی و آبوهوایی ایران قاعدتاً جهت سرمایش و گرمایش، رانندگان ناوگان جادهای مجبور به درجا کار کردن خودروی خویش هستند.
وی تاکید کرد: بر این اساس اگر با یک محاسبه ساده تعداد نفتکشها و میزان توقف روزانه را در میزان مصرف سوخت ایستایی نفتکش ضرب کنیم متوجه ضربه عظیمی در این بخش (مصرف سوخت) اول به کشور و دوم به مالک و راننده خواهیم شد.
خردمند یادآور شد: در جا کار کردن خودرو به غیر از مصرف سوخت استهلاک و صدمات قابل توجهی برای موتور خودرو به همراه دارد.
دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان تاکید کرد: برای کاهش مصرف سوخت میتوان امکانات رفاهی را در پایانههای بار، پارکینگ انبارهای نفت، مرزهای خروجی و ورودی بار، گمرک و بسیاری جاهای دیگر که کامیونها به دلیل کمبود امکانات رفاهی و نبود مکانی برای استراحت بهصورت درجا در حال کارکردن هستند، فراهم کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.