| کد خبر: 149294 |

◄ حمل‌ونقل جاده‌ای بار در معرض ورشکستگی است

صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور طی چند سال اخیر دچار افت‌وخیزهای فراوانی شده است و در حالی که حدوداً 90‌ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، فعالان این حوزه به خصوص رانندگان و کامیون‌داران از کم‌توجهی به این حوزه می‌گویند

تین نیوز

صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور طی چند سال اخیر دچار افت‌وخیزهای فراوانی شده است و در حالی که حدوداً 90‌ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، فعالان این حوزه  به خصوص رانندگان و کامیون‌داران از کم‌توجهی به این حوزه می‌گویند.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال بخش بار جاده‌ای با بیان این مطلب در یک گروه مجازی متشکل از رانندگان کامیون و کامیونداران نوشت: حمل‌و‌نقل جاده‌ای بار، در حال حاضر مهم‌ترین پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و صاحبان کالا، صادر کنندگان، واردکنندگان و مصرف‌کنندگان است اما برخی سیاست‌های غیرکارشناسانه، این صنعت را روزبهروز بیش‌تر از قبل به حاشیه رانده و در آینده نه‌چندان دور به  ورشکستگی می‌کشاند. 

کوروش فلاحی افزود: از برخی مسئولان مرتبط با این حوزه تقاضا دارم با اتخاذ سیاست‌های بلندمدت وتخصصی با دید وسیع‌تری به این موضوع بنگرند تا هرچه زودتر این صنعت احیا شود. 

وی تاکید کرد: برای برون‌رفت از این ناهنجاری، چند راهکار از جمله توزیع عادلانه بار که باید از طریق سالن اعلان بار و طبق نوبت زیر نظر انجمن‌های صنفی کارآمد اجرا شود، پیشنهاد می‌شود. 

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش بار جاده‌ای اظهار کرد: تعیین کرایه بر اساس تن‌کیلومتر و تاسیس شرکت‌های تعاونی و تقویت تعاونی‌های موجود نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی از سوی فعالان این بخش برای برون‌رفت از مشکلات موجود است.

فلاحی قرار گرفتن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور را از دیگر راهکارهایی دانست که به حل مشکلات موجود در این حوزه کمک می‌کند. 

وی ابراز امیدواری کرد که با مد نظر قرار گرفتن خواسته‌های به حق رانندگان وکامیون‌داران زندگی و نشاط دوباره به جان بیمار صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای برگردد. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    سلام
    آقای کورش فلاح پیشنهاد های که گفتند بسیار عالی بود اما نگفتند سالنهای اعلام بار زیر نظر کدام انجمن؟ انجمنی که موروثی است یا انجمنی که زمان رای گیری با ندیدن قوانین یا باند بازی یا. .....
    نیمی از مشکلات حمل و نقل به نا کار آمدی انجمنها میباشد.
    انجمنی که بنام کامیونداران میباشد آیا میتواند از هفت هیئت مدیره آن دو نفر آن فاقد کامیون باشد در صورتی که یکی از قوانین کاندید شدن مالک بودن میباشد.
    در اساسنامه انجمن تایید شده که هیچ گونه حقوقی به هیئت مدیره تعلق نمیگیرد ولی آخر هر ماه حق جلسه و حق ایاب و ذهاب و....حال اگر بازرس انجمن توضیحی بخواهد کسی پاسخ گو نیست. ...آیا این است انجمن صنفی مدافع حقوق رانندگان.؟بگذریم. .....صحبت از تعاونی کرده بودند. ....چرا همان تعاونیها که از قبل بود و هنوز هم وجود دارد وارد عمل نمیشود. ...دولت قصد خصوص سازی دارد بسم الله. ...پس این ترابر نت یا بار نت یا. .....برای چی ست باز هم دلال بازی به روش جدید؟ البته کار از این حرفها گذشته. مردم گرفتاری زیادی دارند که فقط دنبال نان میدوند و زمانی برای پیگیری هیچ کاری را ندارند. درضمن در مورد اثبات سخنم در مورد انجمن صنفی مدارک موجود میباشد و اینجانب در برابر شغل خود احساس مسئولیت میکنم. موفق باشید

  • کامران 0 0

    درود سپاس از شما
    با نظر جناب محسن بزرگوار کاملا موافقم

  • ناشناس 0 0

    موافقیم باحذف دلالهاومدیریت درست وخداپسنداه