| کد خبر: 145422 |

◄ توهین رادیو جوان به رانندگان/ رئیس انجمن صنفی پیگیری و رادیو جوان عذرخواهی کند

در پی تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، برنامه پی نوشت رادیو جوان تلفنی را پخش کرد که در آن کلیه رانندگان را « شیره‌ای و خمار» خطاب شدند این درحالی است که تست الکل و اعتیاد راننده اتوبوس دانش‌آموزان نیز منفی شد تا دیگر بهانه‌ای در دست نباشد.

تین نیوز

مالک نخعی* در پی تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، برنامه پی نوشت رادیو جوان تلفنی را پخش کرد که در آن کلیه رانندگان را « شیره‌ای و خمار» خطاب شدند این درحالی است که تست الکل و اعتیاد راننده اتوبوس دانش‌آموزان نیز منفی شد تا دیگر بهانه‌ای در دست نباشد. 

ما منکر وجود معضل اعتیاد در بین رانندگان نیستیم ولی خواهان معرفی تعداد معتادان صدا و سیما هم هستیم تا بهانه‌ای داشته باشیم و بتوانیم تمامی آنها را «شیره‌ای» خطاب کنیم. در ضمن یک  سوال ذهن مرا مشغول کرده و آن این‌که آیا معضل اعتیاد فقط مختص جامعه رانندگان کشور است؟ 

ما رانندگان  سوالمان از مدیران و مسئولان این است که تا چه زمان فکر می‌کنید با تخریب جامعه رانندگان می‌توانید بر مشکلات غلبه کنید؟ رانندگان برای گرفتن مدارک رانندگی از چند فیلتر تست اعتیاد گذر می‌کنند .پس عیب از کجاست؟ از فیلترهاست؟ آیا فیلترها  سوراخ است و رانندگان به گفته رادیو جوان «شیره‌ای» از آن رد می‌شوند یا گردانندگان این فیلیترها مشکل دارند و اجازه رد شدن از این فیلترها را می‌دهند. یا این انسان‌های به گفته رادیو جوان شیره‌ای فیلترها را دور می‌زنند؟

عیب از هر جا که باشد تا صدا و سیما جایگاه اجتماعی رانندگان را که با پخش چنین برنامه‌هایی، طی دهه‌های گذشته از آنان گرفته، برنگرداند و رانندگان احساس آرامش در جامعه نکنند هنوز باید منتظر روی دادن چنین حوادثی در جاده های کشور باشیم. در ضمن باید یاد آور شود بنده وقتی به آنها در کانال تلگرامی‌شان اعتراض کردم، امکان ارتباط را بر من بستند.

چه طور رادیو جوان که پر شنونده‌ترین موج دادیویی کشور است به خود اجازه می‌دهد تمامی جامعه رانندگان را با کلماتی که باعث رنجش ما و خانواده هایمان است آزار دهد، ولی ما نمی‌توانیم به آنها اعتراض کنیم. 

همچنین باید خدمت محمد خان‌بلوکی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل‌و‌نقل کالای سراسر کشور عرض کنم واقعا برای من درد آور هست! بنده مهندس عمران و پدرم کامیون دار است و به همین دلیل بنده هم کامیون دار هستم، راننده پایه یکم و بیمه بنده کارگری جامعه حمل و نقل کالا است نه نظام مهندسی.یعنی با تمام علاقه و دانش در خدمت حمل و نقلم.

به چه حقی رادیو گزارشی را پخش می‌کند که راننده را شیره‌ای و معتاد خطاب می‌کند، اگر ما شیره‌ای و معتاد هستیم، پس طب کار و کارت سلامت و تست اعتیاد در زمان صدور و تمدید کارت هوشمند بیخود است. یعنی معتادان و شیره‌ای‌ها در حال کار کردن و راننده ناوگان عمومی جاده‌ای هستند  و نظارت دستگاه‌های ناظر به اندازه ریالی نمی‌ارزد.

ضمن این‌که تست اعتیاد راننده هرمزگان منفی، سرعت مجاز  و هر چیز مربوط به راننده صحیح بوده است اما گویا مسئولان دنبال مقصر می‌گردند و دیواری کوتاه تر از دیوار راننده ندیده اند. لذا از شما خواهشمندم به هر ترتیب که مصلحت میدانید در این زمینه اظهار نظر نمایید و البته ما رانندگان خواهان عذر خواهی رایو جوان از جامعه رانندگان نیز هستیم.

* مهندس عمران، کامیوندار و فعال حمل‌ونقل جاده‌ای بار 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    ممنونم که با تکمیل وکمی تغییر نوشته های دیگران که در گروهای تلگرامی میگذارند به احقاق حقوقمان کمک میکنید.درست است ما جامعه رانندگان با تکمیل یکدیگر میتوانیم به خواسته های خودمان برسیم نه با نفی و حذف وتهمت

  • محسن 0 0

    محسن:
    امروز مجری شبکه رادیو جوان سعی در توجیه گفته های روز گذشته کرد وتوپ را در زمین شنوندگان انداخت.برادر من شما میگویی این نظر شنوندگان بوده وشما هم نظر شنوندگان را انعکاس داده اید.!نه برادر من نظر شنوندگان را وقتی پخش میکنید یعنی نظر سردبیر و نظر عوامل برنامه را پخش کرده اید .مجری جوان یعنی اگر من الان با شما تماس بگیرم و درشت گویی در مورد بخشی از افراد جامعه کنم شما آن را پخش میکنید؟؟ قطعا عوامل برنامه آن را گوش میکنند و با دیدگاه خودشان آن را بروی آنتن سراسری صدا میبرند.با نگاهی به گذشته میبینیم در فیلمها وسریالها سیما و برنامهای صدا هر وقت بخواهند شخصی را معتاد نشان دهند یک پای شخصیت پردازیشان رانندگان کامیون هستند .اگر به سینمای دفاع مقدس نگاهی بکنیم میبینیم که شخصیت های عشقی و آدم فروش اردوگاهای اسیران را رانندگان کامیون تشکیل میدهند .واقعا حقیقت ایثار رانندگان در دوران دفاع مقدس همین است؟؟میشود بگویید تجهیزات و ادوات نظامی خوراک رزمندگان تانک و توپ و بیل و لودر و گریدر و... را چه کسانی برای جبهه ها حمل کردنند؟ .میشود بگویید رانندگان اتوبوس چه نقشی در جابجایی رزمندگان داشتند؟.آیا آن زمان که رزمندگان و خلبانان و فرماندهان نظامی بدونه داشتن دغدغه رسیدن کالای اساسی از جمله شکر و برنج و مهتمر از همه گندم به دست خانوادهایشان در جبهه میجنگیدنند چه کسانی نقش حمل این کالاها را بازی میکردنند؟ .آیا همه این کالاها را همین رانندگان شریف و در ذهن بیمار آنان عشقی به دست خانواده های نیروهای نظامی و همین کارگردان ها و سر دبیران برنامه های یاوه گو نرسانند؟ .آیا تا به حال فرماندهان نظامی کشور کفته اند در زمان جنگ دغدغه رسیدن کالا به خانواده هایشان را داشته اند یا نه؟ آیا در زمان جنگ نان از سر سفره های مردم کم شد؟؟چه کسانی در زمستان های پر برف دهه 60 گندم را از جنوبی ترین مرزهای ایران به شمال و جنوب و شرق و غرب کشور حمل کردنند تا نان از سر سفره های هموطنان کم نشود؟.چه کسانی در گرمای تابستان هشت سال دفاع مقدس آذوقه مردم را به دستشان رسانند؟درهشت سال دفاع مقدس فقط خط مقدم جبهه نداشتیم .خط مقدم حمل و نقل هم داشتیم.نمونه آن فرمان تاریخی حضرت امام در سال62 برای تخلیه بنادر کشور بود.واقعیت آن است که متاسفانه تا به امروز چهره ای که صدا وسیمای ما از رانندگان در جامعه ترسیم کرده چهره درستی ترسیم نکرده .خواسته ما از مدیران سازمان حمل ونقل به خصوص مدیر کل محترم آقای کشاوزیان این است دست کم از لحاظ فرهنگی و نظارت بر شخصیت پردازی صدا وسیما از جامعه رانندگان داشته باشند .وتلاشی مضاعف برای ما انجام دهند .سازمان .سازمان و حمل ونقل است از لحاظ مسائل ضد فرهنگی فرقی ما بین رانندگان بخش بار و مسافر وجود ندارد .

  • محسن 0 0

    محسن:
    1396/6/14
    ریاست محترم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آقای کشاورزیان
    سلام علیکم:
    با توجه به اهمیت حمل ونقل جاده ای در کشور ،جهت آگاه ساختن عموم مردم از شرایط قبل ، حال وآینده حمل ونقل جاده ای و با توجه به بی مهری های فرهنگی که درطی دهه های قبل برای فعالین این بخش از طرف صدا وسیما صورت گرفته ،از شما خواستاریم دستور فرمایید هماهنگی های لازم جهت ساخت برنامه ای در مورد حمل ونقل جاده ای در برنامه کاوشگر شبکه رادیویی جوان را به عمل آید.
    1.نقش و اهمیت و امکانات حمل ونقل جاده ای در دوران هشت سال دفاع مقدس
    2.نقش و اهمیت حمل و نقل جاده ای دوران سازندگی
    3.نقش واهمیت حمل ونقل جاده ای در توسعه اقتصادی وسیاسی کشور
    4.میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم حمل و نقل جاده ای
    5.نقش و اهمیت ،حمل و نقل جاده ای در نفوذ پذیری سیاسی، فرهنگی واقتصادی ایران در بازارهای کشورهای هدف و...
    کاوشگر برنامه ایست علمی که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 ال 10 صبح از شبکه رادیویی جوان پخش میشود.
    از طرف جمعی از فعالین بخش حمل و نقل جاده ای ومن ا...التوفیق

  • محسن 0 0

    لطفا برسد به دست آقای کشاورزیان

  • Amir 1 0

    عیب از اونجاست که دولت ماشین چینی میده جون هیچ کسو تضمین نمی کنه و صدا و سیما از راننده های کامیون مثل قاچا قچی نشونشون میده واقعا متاسفم برای صدا و سیما