| کد خبر: 143551 |

◄ لزوم بازبینی کلی شرایط رفاهی رانندگان زن در پایانه‌های مسافربری

جمعی از رانندگان زن اتوبوس در پیامی خطاب به روسای پایانه‌های مسافربری، انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل‌ونقل مسافر و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل مسافر کشور خواستار رسیدگی آنان به مشکلاتی شدند که به دلیل جنسیت برایشان به وجود آمده است.

تین نیوز

جمعی از رانندگان زن اتوبوس در پیامی خطاب به روسای پایانه‌های مسافربری، انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل‌ونقل مسافر و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل مسافر کشور خواستار رسیدگی آنان به مشکلاتی شدند که به دلیل جنسیت برایشان به وجود آمده است.

به گزارش تین‌نیوز، در متن این پیام که در گروه‌های مجازی مرتبط با فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای منتشر شده، آمده است: عریضه ذیل درد و دل کوچکی از جانب اقلیتی است که همواره نماد مظلومیت بوده‌اند و در این حرفه -رانندگی اتوبوس- نیز با محدودیت‌ها و نابرابری‌های متعددی رو به رو هستند.

در ادامه این پیام عنوان شده است: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی زنان از هیچ ممانعتی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کارهای رایج در جامعه برخوردار نیستند. کسب رزق حلال باعث شده که ما زنان با وجود تمامی مشکلاتی که بهتر از ما بر آن واقفید، جان بر کف گرفته و به رانندگی روی بیاوریم.

در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان شده است: این سازمان و ارگان‌های ذیربط که با درک شرایط و تمکین به قانون مصوب مجلس، مجوز این فعالیت را به ما زنان داده‌اند، ای کاش حداقل‌های رفاهی و لازمه‌های اجتماعی و اولویت‌های حفظ شأن زنان را در بخش‌های مختلف این حرفه فراهم کنند.

در ادامه این پیام تاکید شده است: این که یک راننده زن برای استراحت روزانه خود مأمنی جز نمازخانه در ترمینال جنوب نداشته باشد و یا در ترمینال شهید کلانتری کرج اندک امکان رفاهی آن نیز با هزار منت و غرولند و پس از ساعت‌ها انتظار به روی وی باز شود، کمترین مشخصه‌های عدالت و توجه به حقوق زنان را در خود ندارد.

در پایان این پیام خاطرنشان شده است: بازبینی کلی شرایط رفاهی راننده‌های زن در پایانه‌های مسافربری، خواسته ماست و بر این خواسته مُصِر هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.