| کد خبر: 142637 |

◄ تجمع اعتراضی رانندگان متوقف شده در مرز افغانستان در خراسان

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی رانندگان تانکرهای حامل سوخت توقیف شده در مرز و یا داخل افغانستان قرار است امروز تجمعاتی را در استان‌های خراسان به طور همزمان انجام دهند.

تین نیوز

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه های مجازی رانندگان تانکرهای حامل سوخت توقیف شده در مرز و یا داخل افغانستان قرار است امروز تجمعاتی را در استان های خراسان به طور همزمان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دلیل این اعتراضات عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه به رانندگان این تانکرها است که معتقدند با توجه به این که در کیفیت سوخت بارگیری شده به افغانستان نقشی نداشته اند باید بابت توقف خودروهایشان مبالغی به عنوان حق توقف دریافت کنند.

یکی از رانندگان این تانکرها در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: مدت 20 روز است که تعداد 500 دستگاه تانکر حامل سوخت در منطقه ویژه بیرجند و تعداد 200 دستگاه در پشت گمرک ماهیرود و تعداد 100 دستگاه در خاک افغانستان به دلیل عدم استاندارد بودن بار تانکرها، توسط گمرک افغانستان متوقف شده اند و هیچ ارگان و نهادی در این زمینه پاسخگو نیست و حتی در مورد درخواست پرداخت حق توقف نیز شاهد سکوت شرکت های حمل ونقل هستیم.

به گفته وی این تانکرها توسط شرکت های حمل ونقل بارگیری شده اند اما این شرکت ها پس از بروز مشکل به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات به وجود آمده برای رانندگان نیستند.

این راننده همچنین به خبرنگار تین نیوز گفت: مسئولان گمرگ ایران تا حدودی پیگیر کار رانندگانی که در گمرگ افغانستان متوقف بوده اند، شده اند به طوری که رانندگان متوقف در مرز ماهیرود را به داخل کشور برگردانده اند اما حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی حامل سوخت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند همچنان برای دریافت هزینه حق توقف با شرکت های حمل ونقل دچار مشکل بوده و این شرکت ها جوابگوی این رانندگان نیستند و در پاسخ به اعتراضات رانندگان عنوان می کنند به «هر جا می خواهید بروید، کاری نمی توانید بکنید».

این راننده همچنین خاطرنشان کرد: توقف خودروهای رانندگان موجب فلج شدن زندگی و بروز مشکلات معیشتی آنان و همچنین عقب افتادن اقساط خودروهایشان شده است که در این زمینه انتظار پاسخگویی از شرکت های حمل ونقل و مسئولان ناظر وجود دارد. 

وی با بیان این که گمرک افغانستان سوخت های وارداتی توسط این تانکرها را غیر استاندارد دانسته و اجازه تخلیه نمی دهد این پرسش را مطرح کرد که در این زمینه آیا راننده مقصر است یا صاحب بار و شرکت حمل ونقل؟ 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام بنده چند روز پیش این مسئله را طی چند پیام و ارسال عکس به اطلاع مدیرکل حمل کالا جناب دغاغله رساندم.ایشان هم قول پیگیری دادند.
    متاسفانه همیشه راننده چوب بی کیفیتی و مشکلات دیگر را میخورد