| کد خبر: 142478 |

◄ انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های بار کشور و اما و اگرهایش

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های مجازی منتشر شده، روز گذشته انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های بار کشور در تهران برگزار شده که عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد این موضوع انتقاد برخی از اعضای این تعاونی را به دنبال داشته است.

تین نیوز

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های مجازی منتشر شده، روز یکشنبه 22 مرداد انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های بار کشور در تهران برگزار شده که عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد این موضوع انتقاد برخی از اعضای این تعاونی را به دنبال داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، دراین باره پیامی در مجمع مجازی رانندگان و کامیونداران منتشر شده که طی آن یکی از اعضای این تعاونی انتقاداتی را نسبت به برگزاری بی سر و صدای این انتخابات مطرح کرده و از وزارت کار به عنوان دستگاه ناظر بر چنین انتخاباتی خواسته ابهامات موجود در زمینه برگزاری این چنینی انتخابات را برطرف کند.

 سید دلاور موسوی که خود را عضو ۳۰ ساله تعاونی کامیونداران شهر مرودشت معرفی کرده در بخشی از پیام خود خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متصدی برگزاری این‌گونه انتخابات نوشته است: طبق قانون تعاونی باید تمام اعضای هیئت مدیره تعاونی کامیوندار باشند، آیا تمام نامزدهای پست هیئت مدیره کامیوندار هستند؟ طبق قانون انتخابات تمام ذینفعان تعاونی یا خود باید در انتخابات شرکت کنند یا نماینده قانونی آنان، آیا تمام کسانی‌که در این انتخابات شرکت کردند و رای دادند از طرف تعاونی‌های دیگر وکالت رسمی و قانونی داشته‌اند؟

 در ادامه این پیام آمده است: طبق قانون باید از چندین روز قبل تمام اعضای اتحادیه در جریان انتخابات قرار بگیرند تا خود یا نماینده تام الاختیار را معرفی کنند. آیا واقعا اتحادیه‌های سراسر کشور در جریان برگزاری انتخابات بوده و دعوت کتبی شده‌اند؟ آیا مدعوین از تعاونی‌های همسو با کاندیداها انتخاب نشده‌اند؟ طبق قانون کار 2 شغله بودن ممنوع است، آیا در هیئت مدیره انتخابی جدید هیچ شخصی یا شخصیتی نیست که در جایی از حمل‌ونقل مشغول به‌ کار باشد؟ آیا انتخابات به این مهمی نباید از طریق رسانه‌های  عمومی و مرتبط تحت پوشش قرار بگیرد؟

در بخش دیگری از این پیام که در مجمع مجازی کامیونداران و رانندگان منتشر شده، تاکید شده است: این انتخابات از روز شروع و روز خاتمه چقدر شفافیت داشته و در کل شفاف بوده است یا خیر؟ آیا هیئت مدیره جدید نباید جهت شفاف‌سازی و اطمینان اعضا، لیست اموال منقول و غیر منقول خود را به ادارات مربوطه یا قوه قضائیه ارائه دهند؟ آیا وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر سوابق و سلایق و پیشینه نامزدها اشراف داشته که شایسته‌سالاری رعایت شده باشد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید محمدحبیبی 0 0

    باعرض سلام خدمت مدیران محترم

    نظر بنده درمورد ازدیاد باربری ها واینکه روسا با وجود شغل خود شروع به تاسیس باربری و زیر نظر دراوردن کامیون های شخصی خواهشا مطرح شود به طور سوری مالکیت