| کد خبر: 142284 |

◄ جای خالی تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل‌و‌نقل مسافری کشور عدم تعامل مسئولان دولتی با تشکل‌های صنفی و عدم مشارکت تشکل‌ها در تصمیم گیر‌ی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را از جمله مشکلاتی دانست که در چند سال اخیر در این بخش بروز کرده است.

تین نیوز

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل‌و‌نقل مسافری کشور عدم تعامل مسئولان دولتی با تشکل‌های صنفی و عدم مشارکت تشکل‌ها در تصمیم گیر‌ی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را از جمله مشکلاتی دانست که در چند سال اخیر در این بخش بروز کرده است.

به گزارش تین‌نیوز؛ غلامرضا خادمی‌زاده گفت: لغو سفرهای استانی مدیران ستادی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تشکل‌های ستادی خانه حمل‌ونقل برای نشست با مدیران و تشکل‌های استانی و بررسی مشکلات حمل‌ونقل در استان‌ها عدم حضور در استان‌ها و بررسی مشکلات حمل‌ونقل و عدم حضور در جلسات و همایش‌هایی که مربوط به حمل‌ونقل از دیگر موضوعاتی است که موجب افزایش مشکلات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای شده است.

وی لغو واگذاری امور مربوط به رانندگان از تشکل‌های صنفی و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان را نیز از جمله مشکلاتی دانست که در چند سال اخیر در این بخش شکل گرفته است.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان، صورت وضعیت و بارنامه از جمله خدماتی هستند که به دفاتر پیشخوان واگذار شده‌اند.

وی توقف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و انحصاری کردن نوسازی ناوگان را  نیز از دیگر مشکلاتی دانست که در چند سال اخیر مورد انتقاد فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است.

به گفته این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی و غیرمنطقی و نابود کننده حمل و نقل همانند سپهتن، خط سیر، نمایندگی شرکت وتاسیس شعبه نیز موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای این قشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر موضوعاتی که مورد نقد برای فعالان این بخش قرار دارد دریافت هزینه غیرقانونی از رانندگان و مالکان و شرکت‌ها و واریز آن به حساب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شامل صدور و تمدید کارت هوشمند، صدور و تمدید پروانه فعالیت و ... است.

خادمی‌زاده همچنین از بین بردن سالن‌های اعلام بار، فروختن پایانه‌های بار به بخش خصوصی و صدور بخشنامه توافقی حمل بار را نیز از مشکلاتی دانست که در این بخش وجود دارد و موجب نارضایتی رانندگان شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.