| کد خبر: 141242 |

◄ علامت سوال بزرگ رانندگان اتوبوس در مورد شرایط بیمه و بازنشستگی

رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری با انتشار پیامی در شبکه‌های مجازی به بیان چکیده‌ای از مشکلات خود پرداخته‌ و از مسئولان مرتبط خواسته‌اند برای برطرف کردن این مشکلات همکاری کنند.

تین نیوز

فعالان حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای با انتشار پیامی در شبکه‌های مجازی به بیان چکیده‌ای از مشکلات خود پرداخته‌ و از مسئولان مرتبط خواسته‌اند برای برطرف کردن این مشکلات همکاری کنند.

به گزارش تین‌نیوز، رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری با تاکید بر این‌که بیان این مشکلات به معنی شکوه و یا مظلوم نمایی نیست، این اقدام را درد و دل و شرح اوصاف خود برای یادآوری و مرور شرایط و اوضاع شاغلان در یکی از دشوارترین مشاغل موجود دانسته‌اند.

به گفته آنان، رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، برخلاف اغلب مشاغل هم تراز خود، بنا به عدم انسجام عملی و برنامه ریزی‌های مسئولین ساعت کار و ساعت استراحت مشخصی ندارند که این موضوع شامل تعطیلات عید نوروز و سایر تعطیلی‌های مناسبتی سال می‌شود، چون جابجایی مسافران در این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین شرایط بیمه و بازنشستگی رانندگان اتوبوس بین شهری، یک علامت سوال بزرگ برای رانندگانی است که به صورت شبانه روزی در تلاش برای حفاظت از جان مردم در جاده‌های کشور هستند.

به گفته آنان، یک راننده بین شهری که شرایطی متوسط در معیشت دارد (دستمزد حداکثر ٧٠ هزار تومان در شبانه روز) اگر سهوا گرفتار حادثه شد باید تاوان میلیاردی بپردازد که در اکثر موارد پیش آمده، میله‌های زندان سرانجام این زحمتکشان بوده است. موردی ویژه که شرکت‌های بیمه باید نگاه متفاوتی به آن داشته باشند.

همچنین سختی‌ها و دشواریهای ناشی از شرایط جوی و محیطی برای رانندگان که در سرمای استخوان سوز و گرمای طاقت فرسا وظیفه حفاظت از جان و حتی خواب شیرین ٤٠ مسافر را بر عهده دارند، بر هیچ کسی پوشیده نیست. تلاش و زجری که حتی تشکر خشک و خالی مسافران را هم به دنبال ندارد.

رانندگان اتوبوس کسانی هستند که اگر در ردیف اول مسافر خانم (حتی خانواده خودشان) داشته باشد از طرف پلیس راه  تحقیر می‌شود، رانندگان اتوبوس کسانی هستند که با ۷۰۰ میلیون سرمایه باید التماس متصدی فروش و شرکت مسافربری را به‌خاطر یک سرویس بکنند، رانندگان اتوبوس کسانی هستند بعد از ۱۸ ساعت رانندگی جایگاه مناسبی برای استراحت ندارند نمونه بارز آن در شهر زاهدان، ضمن این‌که وصف ارتشا و پامیزی و اوضاع اسفناک برخی شرکت‌های مسافربری، بحثی جدا را می‌طلبد!

به گفته آنان، رانندگان اتوبوس کسانی هستند که با اولین شکایت مسافر بدون هیچ تحقیق و طی مراحل قضایی، دفترچه رانندگی‌شان ضبط می‌شود. شأن و عزت نفس یک راننده اتوبوس بین شهری، به هیچ وجه رعایت و حفظ نمی‌شود، عزت نفس مردانی خستگی ناپذیر و متخصص که همه تلاششان حفظ جان مسافران است.

این رانندگان در پایان ابراز امیدواری کرده‌اند مسئولان در تصمیمات آتی خود نگاه متفاوتی به رانندگان بین شهری داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.