| کد خبر: 137765 |

◄ چگونه می‌توان به نتیجه برد-برد برای رانندگان و سازمان حمل‌ونقل رسید؟

هدف از اجرای طرح نوبت‌دهی مجازی بار، جمع شدن سالن‌های اعلام بار بوده است.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری از آغاز نوبت‌دهی مجازی در پایانه بندر امام خمینی خبر داد.

غلامحسین دغاغله 28 خرداد اظهار داشت‌: پایانه بار بندر امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از پایانه‌های مهم کشور همیشه موردتوجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند.

وی افزود:با توجه به اینکه مدت‌زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است این امر سبب می‌‌شود رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار) در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) انتظار داشته باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون‌به‌صرفه نبوده و همچنین هزینه‌های ناشی از توقف ازجمله معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت.

دغاغله اظهارداشت: لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و رضایتمندی رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، اجرای طرح نوبت مجازی در استان خوزستان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود با بیان اینکه هدف از اجرای طرح نوبت‌دهی مجازی بار،  جمع شدن سالن‌های اعلام بار بوده، عنوان کرده است: اجرای چنین طرح‌هایی فقط وقت رانندگان را می‌گیرد و روند تغییرات را به سود کسانی می‌کند که پایبند به سالن‌های اعلام بار نیستند.

وی افزوده است: با نگاهی به تغییرات در پایانه بندرعباس مشخص می‌شود روند به سمت حذف سالن اعلام بار است.

به گفته این کاربر به حاشیه رانده شدن انجمن صنفی رانندگان، گرفتن مسئولیت‌های انجمن صنفی از آن،  حمل بار به وسیله کامیون‌های شرکتی و بومی با مجوز اعلام بار ولی بدون اعلام بار، اجرای طرح پیامکی که باعث ایجاد هرج‌ومرج و تقاضای بیشتر کامیون‌ها برای ثبت نوبت بارگیری شد و ایجاد گروه‌های تلگرامی به نام رانندگان ولی با مشارکت اعضای غیر راننده از جمله شرکت‌های حمل‌ونقل، صدمه زیادی به پیکر کم جان جامعه کامیونداران زده است.

این کاربر با بیان این‌که موافق حذف سالن‌های اعلام بار است، خاطرنشان کرده است: البته قبل از آن باید چند اصلاح کلی در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد شود. اگر هدف سازمان حمل‌ونقل ،حذف سالن‌های اعلام بار است، باید درقبال گرفتن این امتیاز امتیازاتی هم بدهد.

وی در ادامه عنوان کرده است: یا باید نظام عرضه وتقاضا با حذف دلالان حمل‌ونقل(شرکت‌های حمل‌ونقل) شکل بگیرد، یا به نظام تن کیلومتر و پرداخت کرایه یکسان برای هر تن کیلومتر رسید و رانندگان کامیون از پرداخت کمیسیون به دلالان حمل‌ونقل معاف و دلالان حمل‌ونقل حق الزحمه خود را از صاحبان کالا دریافت کنند.

این کاربر افزوده است: در این صورت می‌توان به یک نتیجه برد برد برای رانندگان و سازمان حمل‌ونقل رسید تا هر دو طرف به خواسته خود برسند.

وی خاطرنشان کرده است: اگر حذف سالن‌های اعلام بار به درستی و با برنامه‌ریزی دقیق پیش برود حتما باعث آسایش و پیشرفت برای رانندگان می‌شود، اگر هم فقط بر روی کاغذ خوب پیش برود بر گرفتاری رانندگان خواهد افزود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.