| کد خبر: 136751 |

◄ دامپینگ برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی در خصوص تعرفه حمل بار و اعتراض کامیون‌داران

برخی فعالان حوزه حمل بار جاده‌ای یزد با انتقاد از شکستن نرح حمل بار توسط تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقلی خواستار رسیدگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این موضوع شدند.

تین نیوز

 برخی فعالان حوزه حمل بار جاده‌ای یزد با انتقاد از شکستن نرح حمل بار توسط تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقلی خواستار رسیدگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این موضوع شدند.

در متن پیامی که در گروه‌های تلگرامی مربوط به رانندگان کامیون منتشر شده، آمده است: «مدتی است که قیمت تعرفه بارهای استان یزد افزایش پیدا کرده و به تمامی انجمن‌های شرکت‌ها و رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل استان نیز ابلاغ شده است.

متاسفافه بعضی ازشرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان مهریز برای اینکه بارکارخانه‌ای را از چنگ دیگر شرکت‌های مهریز دربیاورند با شکستن نرخ حمل موجب برهم زدن آرامش رانندگان می‌شوند.

در راس این شرکت‌ها شرکت حمل ونقل... است که چند روز پیش بار کیسه جامبو از مهریز به زنجان که توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی با نرخ تعرفه تنی 68 هزارتومان بارگیری می‌کردند را برای این‌که بار را از شرکت‌های مذکور بگیرد نرخ شکنی کرده و زیر تعرفه و تنی 58 اعلام کرده که این موضوع موجب برانگیخته شدن احساسات رانندگان مهریز وخشم آنها شده است.

انجمن رانندگان پس ازاطلاع از موضوع، به دفتر شرکت مذکور مراجعه و علت را از کارمند وقت شرکت جویا شد و کارمند وقت به صراحت در حضور اعضای انجمن و تعدادی از رانندگان اعلام کرد تا مادامی که سازمان با نوشتن بارنامه بارهای تجاری زیر تعرفه به ما تذکر ندهد و برخورد نکند این روش ادامه خواهد داشت که این  موضوع باعث برانگیخته شدن احساسات رانندگان واجتماع اعتراض‌آمیز آنان که به‌حق هم بود و برهم زدن نظم اوضاع بار مهریز نیز شد که عامل همه این موضوعات و مقصر اصلی همان شرکت حمل‌ونقل بار بوده است. امید که مسئولان مربوطه پیگیر موضوع شوند تا باعوامل خاطی برخورد قانونی شود. »

در ادامه این پیام آمده است: « همچنین تقریبا یک ماه پیش از طریق انجمن رانندگان میبد درخصوص مشکلات مشابه شهرستان مهریز نامه به اداره کل راهداری ارسال شد ولی متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است. تعرفه فقط به نفع سازمان راهداری است که نمودار درآمدی ماهیانه‌اش درکشور را از طریق دریافت ۳ درصدی بالا ببرد و دیگر فکر باقیمانده کرایه مالکان و رانندگان نیست. ضمناً برخی مواقع شرکت‌های حمل‌ونقلی که متعلق به اعضای هیئت مدیره انجمن‌های کارفرمایی هستند تخلف‌هایی انجام می‌دهند ولی کسی جرات ندارد تخلف‌های این شرکت‌ها را پیگیری کند.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.