| کد خبر: 135020 |

درد دل یک راننده درباره شرایط رفاهی در پایانه‌ها

◄ رانندگان کامیون و خواب راحتی که دریغ می‌شود

رانندگان کامیون از اقشاری هستند که متأسفانه با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سال‌ها به دنبال تأمین حقوق اولیه خود هستند و تا امروز علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت این قشر به حد مطلوبی نرسیده است.

تین نیوز

رانندگان کامیون از اقشاری هستند که متأسفانه با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سال‌ها به دنبال تأمین حقوق اولیه خود هستند و تا امروز باوجود تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت این قشر به حد مطلوبی نرسیده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ یکی از این رانندگان کامیون صبح امروز از مشکلات و مسائل موجود با خبرنگار تین‌نیوز حرف زد و با بیانی مشفقانه زوایای پنهانی از مشکلات رانندگان کامیون را آشکار کرد.

 

این راننده کامیون در آغاز سخن گفت: یکی از مسائلی که ما همیشه با آن مواجه هستیم، موضوع امکانات رفاهی مثل خوابگاه در پایانه‌های باربری کشور است، روند کار این‌گونه است که رانندگان از نقاط مختلف کشور برای یک استان بار می‌برند و سپس در همان استان منتظر می‌مانند تا بار دیگری دریافت کنند، گاهی این انتظار تا چند روز هم طول می‌کشد.

 

حسینی ادامه داد: در این چند روز طبیعی است که راننده به مکانی برای استراحت احتیاج داشته باشد، در بسیاری از استان‌ها چنین امکانی وجود ندارد، راننده هم که برای مبلغ ناچیزی منتظر مانده، نمی‌تواند در یک هتل مجلل اقامت کند، بنابراین در بسیاری از مواقع داخل خودرو استراحت می‌کند که در زمستان‌ها بسیار می‌شنویم یک راننده در خودروی خودش دچار خفگی شده و فوت کرده است.

 

او همچنین گفت: ببینید بر اساس قانون پایانه‌ها موظف هستند چنین مکانی را در اختیار راننده قرار بدهند، اما در بسیاری از استان‌ها یا وجود ندارد، یا اگر وجود دارد، چیزی شبیه به یک سالن مرغداری بزرگ است که هیچ امکاناتی ندارد.

 

حسینی گفت: چند وقت قبل از من خواستند که 50 هزار تومان اضافه کمیسیون بدهم، دلیل را هم این‌گونه توضیح دادند که بخش خصوصی در حال ساخت یک محل استراحت برای رانندگان است و شما بر اساس مصوبه سال 87 باید این مبلغ را پرداخت بکنید، درحالی‌که اصلاً ماجرا این نیست.

 

این راننده کامیون در پایان اظهار داشت: بخش خصوص اگر بخواهد ملکی را بسازد، باید با هزینه شخصی بسازد و بعد از بهره‌برداران کمیسیون بگیرد نه اینکه پول ساخت را از مشتری دریافت کند، لذا موضوع این است که ما داریم به ازای هر باری که می‌بریم، 50 هزار تومان به مجموعه می‌دهیم که خوابگاه بسازد و بعد که این خوابگاه با پول و مشارکت ما ساخته شد، بازهم برای استفاده باید هزینه کنیم و این موضوع اصلاً عادلانه نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.