| کد خبر: 128663 |

صدور الکترونیکی گواهی عضویت بیمه اجتماعی رانندگان روستایی و عشایری

تین نیوز
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی از صدور الکترونیکی گواهی عضویت بیمه اجتماعی رانندگان تحت پوشش این صندوق خبر داد.
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد نظری دیشب در دیدار با اهالی روستای ارنان از توابع بخش چهاردانگه شهرستان هوراند با تشریح مزایای عضویت روستاییان در بیمه اجتماعی اظهار داشت: تا ابتدای سال جاری، بیش از 166هزار بیمه شده اصلی یعنی معادل 46 درصد واجدین شرایط استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به نام نویسی 12 هزار بیمه شده جدید در صندوق و تحقق کامل برش استانی و پیش بینی ها برای جذب بیمه شده تا پایان سال گذشته، افزود: میزان بیمه شدگان تحت پوشش صندوق در مقایسه با ابتدای سال 95 از رشد 8 درصدی برخوردار است.

 

نظری از برقراری 4680 مستمری ماهیانه برای خانوارهای استان خبر داد و افزود: پرداخت مستمری ماهیانه بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت از وظایف قانونی صندوق بیمه اجتماعی در قبال کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو می باشد.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، خدمات رسانی مطلوب از طریق گسترش دولت الکترونیک را یکی از اهداف مهم دولت برشمرد و گفت: برابر هماهنگی به عمل آمده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ایجاد زیرساخت های نرم افزاری لازم و با توجه به امکانات سامانه جدید بیمه گری صندوق موسوم به «سبا»، از ابتدای سال 96 صدور کلیه گواهی های عضویت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در کارگزاری های صندوق انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: این گروه از بیمه شدگان کافیست پس از اطمینان از پرداخت حق بیمه سالانه سهم بیمه شده به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا پایانه های راهداری مراجعه و نسبت به  اخذ یا تمدید کارت هوشمند رانندگی و دریافت سایر خدمات مربوطه اقدام کنند.

 

 شایان ذکر است برابر استفساریه مصوب 7/11/86 مجلس شورای اسلامی، عضویت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستا و یا شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همانند سایر مشمولین امکانپذیر است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.