| کد خبر: 168577 |

◄ تفاهم‌نامه جایگزینی تاکسی‌‌های فرسوده با خودروی «آریو» نهایی شد

ایران خودرو در یک دو هفته گذشته به دلیل این‌که شورای رقابت افزایش قیمت‌ها را اعلام نکرده بود، از صدور پیش فاکتور خودداری کرد و این موضوع باعث توقف دوباره تحویل خودرو به متقاضیان نوسازی تاکسی‌های فرسوده شد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه  تاکسیرانی‌های شهر کشور از اضافه شدن خودرو «آریو» به سبد اتومبیل ویژه تاکسی از سوی گروه خودرو سازی سایپا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی ضامنی با اشاره به توقف دوباره طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در چند روز اخیر، افزود: ایران خودرو در یکی دو هفته گذشته به دلیل این‌که شورای رقابت افزایش قیمت‌ها را اعلام نکرده بود، از صدور پیش‌فاکتور خودداری کرد و این موضوع باعث توقف دوباره تحویل خودرو به متقاضیان نوسازی تاکسی‌های فرسوده شد.

وی با بیان اینکه «پیش از این خودرو سواری برلیانس از تولیدات سایپا به منظور کاستن از انحصار در حوزه نوسازی تاکسی به متقاضیان عرضه می‌شد»، گفت: نوسازی بیش از چهارهزار تاکسی که تا پیش از پایان سال گذشته کارهای اداری خود را به اتمام رسانده‌اند در این فاز اجرائی و پیش فاکتور برای آنها صادر خواهد شد.

ضامنی تصریح کرد: این اتحادیه تفاهم‌نامه ورود تاکسی آریو را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دو مدل دستی و اتوماتیک با شرکت سایپا نهایی کرده و ثبت‌نام این خودرو از روز یک شنبه سوم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود. متقاضیان دریافت این تاکسی می‌توانند از طریق دو سامانه‌ توسعه ناوگان تاکسیرانی و  یکپارچه، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری و با تأیید سازمان های تاکسیرانی در هر شهر ثبت نام کنند.

به گفته وی، یکی از مزیت های این طرح نسبت به طرح های دیگر این است که سخت‌گیری‌ها در حوزه تضامین بانکی برطرف شده و رانندگان با دادن چک به صورت اقساط 6 ماه به 6 ماه می‌توانند خودروی جدید خود را تحویل بگیرند. نرخ سود متفاوت و میانگین آن حدود 16 درصد است. در این طرح حداکثر 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، خاطرنشان کرد: قیمت خودروی آریو با دنده دستی حدود 53 میلیون تومان و با دنده اتوماتیک حدود 60 میلیون تومان است.

در این طرح به خریداران نقدی تخفیف 3 میلیون تومانی تخصیص پیدا می‌کند.

مرتضی ضامنی وعده داد تا مشکلات نوسازی تاکسی در سایر شهرها را تا حل و فصل آن پیگیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.