| کد خبر: 165851 |

◄ به جامعه نشان دهید که تاکسیران‌ها مخالف تکنولوژی نیستند

در حال حاضر دو سامانه «کارپینو» و «کابین» دارای مجوز از سازمان هستند که فعالیت در هر دو سیستم برای تاکسیرانان مجاز است (به استثنای برخی خطوط به دلیل کمبود خودرو و تقاضای سفر). کارپینو سرویسی قدیمی‌تر و کابین سرویسی تازه تاسیس است. که امیدوارم به سرعت کارش را توسعه داده و موفق باشد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران، در بازدید خود از نمایشگاه کتاب تهران، با رانندگان تاکسی مستقر در مصلای تهران دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان با اشاره به دیدار خود با گروهی از تاکسیرانان و گفت‌وگوی نزدیک با آنان، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که به نظرم بسیار جالب رسید اطلاع از وضعیت نسبتا خوب درآمد تاکسیرانان فعال در سامانه‌های اینترنتی دارای مجوز بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اطلاع از این‌که به اذعان بعضی از تاکسیرانان عزیز درآمدهای روزانه حداقل 150 تا 200 هزار تومان، با استهلاک بسیار پایین‌تر خودرو و شرایط کاری ساده‌تر برای راننده، آن‌هم با ساعات کاری حدود 8 تا 10 ساعته در این سیستم‌ها فراهم شده برایم بسیار مایه خوشحالی بود.

قنادان یادآور شد: هر روز که خبر گشایشی در کار و زندگی تاکسیرانان و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان به من می‌رسد عمیقا احساس رضایت می‌کنم و انگیزه‌ام برای کار و خدمت بیشتر به این قشر زحمت کش چند برابر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنان خود به مواردی اشاره کرد و در آن از تاکسیرانان درخواست کرد تا به آنها توجه داشته باشند.

قنادان گفت: ورود تکنولوژی به حوزه‌های مختلف زندگی بشر امری غیر قابل اجتناب و مقاومت در برابر آن کاملا غیرعقلانی و حتی غیرممکن است. واقعیت آن است که سرویس‌های اینترنتی، آینده ارایه خدمات حمل‌ونقل هستند و با توجه به مزایای فراوان برای مسافران و رانندگان، سازمان تاکسیرانی کاملا از این سرویس‌ها حمایت خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام که در صورت کسب مجوز، برای ما اسنپ هیچ تفاوتی با کارپینو نخواهد داشت و نه تنها مخالفتی با آن‌ها نداریم بلکه با حداکثر امکانات از آنها حمایت خواهیم کرد. بنده به همان اندازه که نگران وضعیت کار و معیشت تاکسیرانان هستم، به‌عنوان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در قبال بالا رفتن کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان تهران نیز مسوول هستم و بنابراین حداکثر تلاشم را خواهم کرد که ساختار مجوزدهی به این شرکت‌ها به کسب‌وکارشان آسیبی نرساند که موجب توقف یا کاهش کیفیت آن‌ها گردد.

او افزود: باید بدانید که سرویس‌های اینترنتی که تا کنون مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده‌اند (نظیر اسنپ، تپسی و ...) برای حفظ سطح خدمات خود در تهران به افراد حرفه‌ای نظیر شما تاکسیرانان شدیدا نیازمندند. اگر چه کاهش هزینه سفر برای شهروندان هم برای ما بسیار مهم است. اما یکی از شروط سازمان برای مجوزدهی به این سرویس‌ها آن بوده که در ارایه هزینه سفر، حقوق رانندگان به رسمیت شناخته شود چرا که قیمت‌گذاری غیرعادلانه هزینه کردن از جیب رانندگان خواهد بود. بر اساس محاسبات ریاضی، میزان صرفه‌جویی ایجاد شده در این سرویس‌ها نسبت به تاکسی‌های تلفنی حدود 30 تا 35 درصد است که قیمت‌گذاری پایین‌تر به زیان رانندگان خواهد بود.

به گفته وی، اگر چه سازمان تاکسیرانی به نوبه خود در حال پیگیری از مراجع ذی‌ربط برای برخورد با فعالیت‌های غیرقانونی است. اما فعالیت غیررسمی تاکسیرانان در این سرویس‌ها به آن‌ها کمک خواهد کرد که در ادامه دادن فعالیت غیرقانونی خود مصمم گردند. مهم‌ترین بازنده در این موضوع خانواده تاکسیرانان خواهند بود.

او اظهار کرد: در حال حاضر دو سامانه «کارپینو» و «کابین» دارای مجوز از سازمان هستند که فعالیت در هر دو سیستم برای تاکسیرانان مجاز است (به استثنای برخی خطوط به دلیل کمبود خودرو و تقاضای سفر). کارپینو سرویسی قدیمی‌تر و کابین سرویسی تازه تاسیس است. که امیدوارم به سرعت کارش را توسعه داده و موفق باشد.

قنادان خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که از کارپینو گرفتم با توجه به اجرای طرح ترافیک جدید در تهران متاسفانه از هر 5 درخواست مسافران، 4 درخواست به دلیل نبود خودرو لغو می‌شود و این یعنی فرصت از دست رفته بزرگ برای خانواده تاکسیران‌ها.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: به جا است که از رانندگان تقاضا شود تا با حمایت از این سیستم‌ها علاوه بر کسب درآمد مناسب، به جامعه نشان دهید که تاکسیران‌ها مخالف تکنولوژی نیستند بلکه مخالف بی قانونی و هرج و مرج هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    جای بسی تاسف است که مدیر عامل یک سازمان از درآمد افراد زیرمجموعه خود اطلاع ندارد و معلوم نیست این آمار میزان درآمد ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومانی را ایشان از کجا کسب کرده اند. به ایشان بگویید لطفا واقع بین باشند.