| کد خبر: 161567 |

◄ تغییر در سازوکار جذب راننده‌های تاکسی‌های موبایلی

با توجه به اینکه سنجش صلاحیت و احراز هویت رانندگان سامانه‌های تاکسی آنلاین (موبایلی) ازجمله دغدغه‌های مردم و کاربران این بسترها بوده و امنیت خاطرشان درگرو توجه و اهتمام این شرکت‌ها به جذب نیروهای مطمئن است، جدیداً اتفاقاتی درزمینهٔ صلاحیت سنجی رانندگان تاکسی‌های موبایلی در حال رخ دادن است.

تین نیوز

با توجه به اینکه سنجش صلاحیت و احراز هویت رانندگان سامانه‌های تاکسی آنلاین (موبایلی) ازجمله دغدغه‌های مردم و کاربران این بسترها بوده و امنیت خاطرشان درگرو توجه و اهتمام این شرکت‌ها به جذب نیروهای مطمئن است، جدیداً اتفاقاتی درزمینهٔ صلاحیت‌سنجی رانندگان تاکسی‌های موبایلی در حال رخ دادن است.

به گزارش تین‌نیوز، طی چند روز اخیر یکی از سامانه‌های تاکسی موبایلی با اعلام خبری مبنی بر عمل به وعده‌هایش گفته است که در سازوکار جذب کاربران راننده تغییراتی اعمال کرده است.

بر این اساس، سامانه حمل‌ونقل هوشمند مذکور برای نخستین بار خبر از تعامل مستقیم با پلیس برای تأیید صلاحیت رانندگان خود داده و گفته است:

پیش‌ازاین، صلاحیت کاربران راننده با ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری مورد تأیید قرار می‌گرفت اما فرآیند تهیه این گواهی زمان‌بر بود؛ به‌علاوه اینکه تهیه گواهی عدم سوءپیشینه برای افراد متضمن هزینه می‌شد.

در تعامل جدید بین این سامانه و پلیس، برای استعلام صلاحیت کاربران راننده، شماره ملی افراد متقاضی عضویت در این ناوگان بلافاصله پس از ثبت‌نام در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

پلیس نیز نتیجه این استعلام اسنپ را ظرف 48 ساعت پاسخ می‌دهد؛ به‌این‌ترتیب، ضریب امنیت مسافران در سفرهای شهری افزایش پیدا خواهد کرد و درعین‌حال فرآیند ثبت‌نام رانندگان نیز به‌مراتب آسان‌تر از قبل انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه برخی کاربران راننده این سامانه‌ها پیش‌ از این فعالیت خود را شروع کرده‌اند، در روند این تعامل و همکاری، مورد پالایش مجدد قرار می‌گیرند و صلاحیت آن‌ها از سوی پلیس بازنگری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، در زمستان 1393 اولین تاکسی آنلاین به نام اسنپ فعالیت خود را در ایران آغاز نمود.که مسافران پس از مشخص نمودن مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو از طریق اپلیکیشن نصبی درگوشی کرده  و این اپلیکیشن به‌طور خودکار مسافرین را با نزدیک‌ترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تأیید می‌کند. همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت رانندهٔ خود را مشاهده کنند. دراین اپلیکیشن امکان پرداخت هزینه به هر دو صورت نقدی و غیر نقدی وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.