| کد خبر: 149128 |

اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور: شهرداری ها آمادگی تامین تمامی نیازهای سرویس مدارس را دارند

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: شهرداری ها آمادگی تامین تمامی امکانات برای نیازهای سرویس های مدارس را دارند.

تین نیوز

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: شهرداری ها آمادگی تامین تمامی امکانات برای نیازهای سرویس های مدارس را دارند.

مرتضی ضامنی با بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: حمل ونقل دانش آموزی موضوعی است که هر ساله با آغاز سال تحصیلی هر چه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و وقوع برخی حوادث ناگوار در برهه های زمانی مختلف لزوم ایمن سازی هرچه بیشتر را در این بخش یادآور می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، هیات دولت قواعد و مقررات مشخصی را در قالب آئین نامه حمل ونقل دانش آموزی تعیین و وظایف هر دستگاه را برای ارائه خدمات مطلوب و ایمن مشخص کرده است.

ضامنی ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی شهرداری ها در آئین نامه اجرائی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی و همچنین قوانین بعدی از جمله، ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده 32 رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر لزوم انجام کلیه امور حمل و نقل شهری و حومه، در این بخش نیز بر اساس آئین نامه مربوطه شرکت ها، خودروها و رانندگانی که در حوزه سرویس مدارس فعالیت دارند و باید صلاحیتشان مورد تائید شهرداری ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ناوگانی که از سوی شهرداری ها برای انجام سرویس حمل و نقل دانش آموزی در نظر گرفته می شوند کلیه استانداردهای لازم برای خودروی عمومی و همچنین گواهی معاینه فنی را دارا بوده و ایمن هستند، رانندگان فعال در این بخش نیز دارای گواهینامه معتبر، گواهی صحت جسمی و روان بوده و دوره آموزشی مربوط به حمل ونقل عمومی را گذرانده اند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: برابر مستندات و تکلیف شهرداری ها در این بخش، در صورتیکه همکاران آموزش و پرورش این همراهی را داشته باشند که مدارس موظف شوند ، از ناوگان و شرکت های مورد تائید شهرداری ها استفاده کنند و از ورود مستقیم به این بخش خودداری کنند، می توانیم شاهد حمل و نقلی ایمن دراین بخش باشیم.

ضامنی اضافه کرد: شهرداری ها این آمادگی را دارند تا در صورت اعلام نیاز مدارس در موعد مقرر ناوگان مورد نیاز را به هر تعداد در اختیار قرار دهند و در صورت وجود مشکل در تامین ناوگان از محل خودروهای تحت پوشش از ظرفیت سایر متقاضیان که دارای شرایط لازم باشندنیز بهره گیرند.

وی تاکید کرد: به علت وجود برخی نابسامانی ها در این حوزه از سال های گذشته متاسفانه برخی مدارس خود در این بخش وارد شده و برخی اولیاء، خود با خودرو های متفرقه عقد قرارداد می می کنند.

وی افزود : این گونه اقدامات و استفاده از خودروهای متفرقه ضریب امنیت را در این بخش، در بخش خودرو و چه راننده کاهش داده و احتمال وقوع حوادث ناگوار و آسیب به دانش آموزان را بالا می برد .

ضامنی گفت: اعتقاد ما بر این است که مدارس به عنوان کانون های تعلیم و تربیت باید به انجام رسالت اصلی و والای خود پرداخته و امور مربوط به حمل و نقل دانش آموزی را به مرجع اصلی خود یعنی شهرداری ها بسپارند.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهینه همکاری های مشترکی از جانب این اتحادیه به نمایندگی از سوی وزارت کشور و آموزش و پرورش شکل گرفته است .

وی اضافه کرد: این همکاری ها در نهایت به ایجاد سامانه ای بر خط در حوزه سرویس حمل و نقل دانش آموزی منتج خواهد شد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در این سامانه شهرداری ها موظفند بر اساس اعلام نیازی که از جانب آموزش و پرورش درخواست می شود، شرکت ها، خودروها و رانندگان مجاز را در سامانه ثبت یا این شرایط برای اولیا فراهم شودد که بابت ثبت نام در سامانه بتوانند امور مربوط به حمل ونقل دانش آموز خود را انجام دهند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، افزود: مدارس و آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم بر کلیه فرآیند نظارت داشته و اطلاعات مربوطه با تائید آنها در سامانه درج می شود.

وی تاکید کرد: این طرح موسوم سپند با حمایت بخش خصوصی و فراهم آوردن امکان استفاده از خدمات روز نظیر اطلاع رسانی پیامکی و پایش بر خط خوروهای سرویس مدارس با چشم انداز بسیار فراتر از رفع نیاز کنونی بدنبال ارتقا کیفی خدمات حمل و نقل دانش آموزی است.

ضامنی همچنین اعلام کرد: سامانه جامع سپند ضمن مدیریت فرآیند خدمات حمل ونقل دانش آموزان از بررسی استاندارهای لازم برای خودروها گرفته تا احراز تمامی شرایط لازم برای یک راننده سرویس مدرسه با کنترل های لازم را در بر دارد، تا اولیای دانش آموزان با آسودگی و رضایت خاطر فرزند خود را با خودرویی مطمئن و راننده ای معتمد رهسپار مدرسه کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.