| کد خبر: 142529 |

افزایش کرایه تاکسی ها در ارومیه

در حالی که در 2 سال گذشته با رند شدن کرایه تاکسی ها کمی از نیاز شهروندان به پول خرد در ارومیه کاسته شده بود و رانندگان نیز از این امر راضی به نظر می رسیدند، زمزمه ها از افزایش کرایه تاکسی ها در این شهر به حقیقت پیوست و با توجه به اینکه رقم هر مسیر از پنج هزار رسال به 6 هزار ریال افزایش یافت، مشکل پول خرد نیز دوباره در سطح شهر داغ شد.

تین نیوز

  در حالی که در 2 سال گذشته با رند شدن کرایه تاکسی ها کمی از نیاز شهروندان به پول خرد در ارومیه کاسته شده بود و رانندگان نیز از این امر راضی به نظر می رسیدند، زمزمه ها از افزایش کرایه تاکسی ها در این شهر به حقیقت پیوست و با توجه به اینکه رقم هر مسیر از پنج هزار رسال به 6 هزار ریال افزایش یافت، مشکل پول خرد نیز دوباره در سطح شهر داغ شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری ارومیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: افزایش کرایه تاکسی ها در شورای اسلامی شهر ارومیه به میزان 17 درصد تعیین شده و پس از تائید فرمانداری ارومیه از بیست و دوم ماه جاری اجرایی شده است.

فخرالدین معصوم زاده افزود: این در حالی است که برخی رانندگان از این افزایش قیمت راضی ولی از نبود پول خرد در شهر گلایه دارند.

یکی از رانندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کرایه تاکسی ها در سطح شهر باید به صورت سالانه افزایش یابد و افزایش چند سال یک بار این کرایه ها قابل قبول رانندگان نیست.

وی که نخواست نامش برده شود، افزود: بخش زیادی از رانندگان تاکسی نمی توانند با کرایه های عادی و افزایش های چندین سال یکبار به کار خود ادامه دهند و کار دیگری را برای خود انتخاب می کنند.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته اقدام خوبی را از شورای اسلامی شهر و سازمان مدیریت تاکسیرانی ارومیه در افزایش قیمت ها شاهد بودیم که البته این افزایش نیز مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: نبود پول خرد در رانندگان تاکسی و شهروندان، موجب نارضایتی مردم از ما می شود ولی آنان نیز باید توجه داشته باشند که تهیه پول خرد به میزان زیاد برای رانندگان امکانپذیر نیست.

دیگر راننده ارومیه ای نیز اظهار کرد: افزایش قیمت ما را خوشحال کرد ولی با توجه به تجربه های گذشته، مشکلات زیادی در تهیه پول خرد برای رانندگان و شهروندان ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: با همکاری بانک ها و سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری ارومیه می توان پول خرد لازم را تهیه کرد و در اختیار رانندگان قرار داد.

یکی از شهروندان ارومیه ای نیز با گلایه از بی توجهی مسئولان به بروز مشکلات اساسی در خصوص پول خرد در شهر ارومیه گفت: این امر حتی باعث دعواهای اساسی بین مسافران و تاکسیرانان می شود و برخی از آنان نیز با دخالت پلیس در سال های گذشته پایان یافته است.

احمد صلاحی اضافه کرد: با نصب تجهیزات مدرن که در شهرهای مختلف دنیا و حتی ایران وجود دارد نیز می توان از دستگاه های کارت خوان در تاکسی ها استفاده کرد که در این صورت مشکل استفاده از پول و همچنین پول خرد حل می شود.

این شهروند ارومیه ای بیان کرد: با توجه به تصمیم گرفته شده در خصوص افزایش قیمت تاکسی ها و همچنین گفته های شهروندان و تجارب گذشته در خصوص پول خرد در سطح شهر ارومیه می توان از امروز شاهد بروز درگیری ها در بین مردم بود که این امر تنها با استفاده از فناوری های روز به ویژه دستگاه های کارت خوان اتفاق می افتد که در این خصوص نیز گام های عملی در مدیریت شهری مشاهده نمی شود.

به گزارش ایرنا در شهر ارومیه بیش از پنج هزار و 100 دستگاه تاکسی فعالیت می کند که نیمی از این تعداد را تاکسی های گردشی و بیش از هزار و 200 دستگاه تاکسی خطی و هزار و 200 دستگاه نیز تاکسی تلفنی است.

شهر ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است که بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد و طبق سرشماری سال 95 بیش از 730 هزار نفر در آن زندگی می کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.