| کد خبر: 140126 |

ورود تاکسی آنلاین به اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر خودروهای شخصی در اصفهان طی دو دهه گذشته، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که خودروهای تک‌سرنشین شهر در سال ۷۸ حدود ۲۷ درصد از حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده و اکنون این میزان به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر خودروهای شخصی در اصفهان طی دو دهه گذشته، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که خودروهای تک‌سرنشین شهر در سال ۷۸ حدود ۲۷ درصد از حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده و اکنون این میزان به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

علیرضا صلواتی در نشستی خبری که به‌منظور ارائه گزارش عملکرد دو سال گذشته حوزه حمل‌ونقل شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه عمده مشکلات حمل‌ونقلی در شهرهای کشور به‌دلیل تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های منطقه‌ای بوده است، افزود: این در حالی است که اخیرا با توجه به منطقه‌ای شدن تصمیم‌گیری‌ها به‌ویژه در وزارت راه‌ و شهرسازی شاهد اقدامات خوبی در این بخش هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست حمل‌ونقلی کشور به‌منظور کاهش استفاده از خودروهای شخصی است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی برای کاهش استفاده از حمل‌ونقل شخصی و افزایش جذابیت حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مطالعه وضعیت و فعالیت‌های حمل‌ونقلی ۱۲ شهر مشابه اصفهان در دنیا گفت: با توجه به این طرح مطالعاتی، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان تدوین شده و قرار است تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود. قرار است بر مبنای طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان سهم حمل‌ونقل عمومی از ۲۶درصد به ۵۵ درصد در برنامه ۱۴۰۰ برسد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی استفاده از دوچرخه در شهر افزود: بر این اساس ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر در شورای‌عالی ترافیک استان اصفهان مصوب شد که تاکنون پنج کیلومتر از این مسیر بهره‌برداری شده است. وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی نیز در ماه جاری به شهر اصفهان می‌رسد، افزود: به این منظور در فاز اول پنج‌هزار موتورسیکلت برقی تولید داخل وارد شهر می‌شود که پیش‌فروش این موتورسیکلت‌ها نیز در همین ماه انجام می‌شود. صلواتی با بیان اینکه هر موتوربرقی 6میلیون تومان قیمت دارد، اضافه کرد: برای این خرید هر موتورسیکلت دولت 5/ 1 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌کند، بخش دیگر هزینه‌ها به صورت تسهیلات بانکی و بخشی از هزینه را نیز شهروند پرداخت خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سه خط مترو، سه خط تراموا و ۱۲ خط بی آر تی تعبیه شده است، تصریح کرد: بر این اساس اکنون خط یک مترو اصفهان در حال بهره‌برداری است و به‌زودی این خط تا میدان آزادی مسافرگیری می‌کند.وی درباره راه‌اندازی تراموا در اصفهان نیز اظهار کرد: استفاده از سرمایه‌گذار خارجی برای ما در اولویت است و با توجه به اتفاقات خوبی که در پسابرجام افتاده است، تاکنون با چهار سرمایه‌گذار خارجی در حال رایزنی هستیم. نخستین خط تراموا در محور خیابان امام خمینی (ره) راه‌اندازی خواهد شد.

صلواتی در زمینه خطوط بی آر تی شهر نیز گفت: تا پایان سال جاری هفت خط بی آر تی به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه خواهد شد که در بسیاری از خطوط تاکنون اقدامات اساسی صورت گرفته است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه حمل‌ونقل هوشمند در شهر اظهار کرد: در سال ۹۳ در اصفهان تنها ۱۴۰ دوربین نصب بوده که ۱۱۸ دوربین نظارت و کنترل ترافیک را برعهده داشته و ۲۲ دوربین نیز اقدامات ثبت تخلف را برعهده داشته‌اند و این در حالی است که اکنون این دوربین‌ها به ۷۵۰ مورد افزایش یافته‌ است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعداد دوربین‌های کنترل نظارت و ثبت تخلفات ترافیکی در شهر به 1300 مورد افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: این دوربین‌ها بیشتر در تقاطع‌ها، خطوط بی آر تی و دیگر نقاط حساس شهری نصب می‌شود.صلواتی با تاکید بر اینکه چتر قانون بر سر شهر اصفهان گسترده شده است، گفت: نتیجه این اقدامات کاهش ۳۰ درصدی تخلفات رانندگی در شهر و کسب رتبه نخست کاهش فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهری اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

صلواتی در ادامه درباره فعالیت تاکسی‌های آنلاین‌ در شهر گفت: تاکسی‌های آنلاین یک واقعیت است و نباید آن را نادیده گرفت، چرا که اگر آن را بپذیریم رفاه حال شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی صحیح تبعات استفاده از تاکسی‌های آنلاین‌ را به حداقل برسانیم، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت بگیرد که بازی سه سر برد رانندگان تاکسی، شرکت‌های تاکسی آنلاین و مردم را داشته باشیم.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکسی آنلاین‌ فرصتی است که باید آسیب‌شناسی شود، تصریح کرد: در این زمینه باید نهادی مسوولیت پاسخگویی این سیستم را بر عهده گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت تاکسی‌های آنلاین با محوریت سازمان تاکسیرانی و با مشارکت استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های تاکسی آنلاین در حال تدوین است، افزود: اجرایی شدن این شیوه نامه نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.