| کد خبر: 137937 |

کمبود نقدینگی مهمترین مانع نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از تردد تاکسی‌های فرسوده در پایتخت خواستار آن شد که بانک‌های عامل تسهیلات نوسازی این ناوگان را فراهم کنند.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از تردد تاکسی‌های فرسوده در پایتخت خواستار آن شد که بانک‌های عامل تسهیلات نوسازی این ناوگان را فراهم کنند.

عبدالرضا هاشم زاییدر رابطه با اظهارات رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مبنی بر اینکه پرونده تاکسی های فرسوده تهران تا پایان سال بسته می شود با بیان اینکه تاکسی های فرسوده نقش زیادی در افزایش آلایندگی هوای پایتخت داشته و مهمترین معضل این کلانشهر آلودگی هوا است، گفت: اگر حلقه های ارتباطی مانند شهرداری، شورای شهر، تاکسیرانی، بانک های عامل و در نهایت وزارت کشور همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند بی شک موضوع نوسازی تاکسی ها به درستی تحقق می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند نوسازی تاکسی های فرسوده تهران باید به سرعت طی شود، تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی نسبت به پرداخت تسهیلات مناسب باعث شده روند نوسازی تاکسی های فرسوده به کندی طی شده و همچنان شاهد تردد آنها در کلانشهر تهران باشیم؛ این در حالی است که نوسازی و از رده خارج کردن آنها در بهبود وضعیت هوای تهران بسیار موثر خواهد بود.

نوسازی تاکسی های فرسوده از توان دارندگان آنها خارج است

وی با یادآوری اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از توان دارندگان آنها خارج است، افزود: تعلل بانک ها در ارائه تسهیلات نوسازی افزایش بار ترافیکی و میزان تصادفات و همچنین تشدید آلودگی هوا در پایتخت را به دنبال دارد؛ در این رابطه نیاز است بانک های عامل تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده را فراهم و وام های کم بهره بانکی برای نوسازی تاکسی ها در اختیار صاحبان تاکسی های فرسوده قرار گیرد.

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل سد راه نوسازی تاکسی های فرسوده

عضو مجمع نمایندگان استان تهران کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل سد راه نوسازی تاکسی های فرسوده دانست و گفت: بدهی دولت به بانک ها باید رفع شود تا از این طریق توان مالی بانک ها افزایش و بانک ها بتوانند نسبت به تامین تسهیلات مناسب برای نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند؛ البته بانک مرکزی نیز باید خط اعتباری مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در نظر بگیرد./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.