| کد خبر: 137872 |

رویکرد تاکسیرانی مشهد بکارگیری فناوری جدید و ارتقا کیفی خدمات

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: ورود فناوری جدید به حوزه خدماتی همانند سامانه تاکسیهای اینترنتی بطور قطع منجر به ارتقا و بهبود خدمات، کاهش هزینه و تسهیل در امور می شود لذا رویکرد تاکسیرانی مشهد بر همین امر استوار است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: ورود فناوری جدید به حوزه خدماتی همانند سامانه تاکسیهای اینترنتی بطور قطع منجر به ارتقا و بهبود خدمات، کاهش هزینه و تسهیل در امور می شود لذا رویکرد تاکسیرانی مشهد بر همین امر استوار است.

سید مهدی علوی مقدم افزود: این امر باید بر مبنای دریافت مجوزهای قانونی از مجاری مربوطه باشد ضمن آنکه باید بطور قطع این حوزه مدیریت و نظارت شود. در غیر این صورت از بعد مسائل اجتماعی و قانونی معضلات جدی در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: با این رویکرد سازمان نظارت بر تاکسیرانی مشهد به عنوان نخستین شهر در کشور آیین نامه فعالیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات تاکسی درون شهری مبتنی بر سامانه های نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی را به تصویب شورای شهر رساند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: در این آیین نامه شاخصها و معیارهای شرکتها و سرورهای مربوطه، مشخصات فنی سامانه و نرم افزار مجموعه و ضوابط بکارگیری رانندگان و تخلفات آنها مشخص شده است.
وی افزود: این نظارت و آیین نامه آن از بعد نظارت بر نرخها و هم ای بعد ایمنی و امنیت سفر اهمیت دارد زیرا باید مردم اطمینان یابند که صلاحیت راننده ای که خدمت می کند تایید و شناسنامه ای برای وی تعیین شده و ضمانتهای لازم و قانونی برای این امر گرفته شده است.
علوی مقدم ادامه داد: امروزه در حوزه رقابت عواملی همچون استفاده از فناوری، ارتقا رفتار، بهبود خدمات و سرویس دهی مطلوبتر و نیز نوع خودرو و کاهش هزینه ها اهمیت ویژه ای دارند. در این اساس چارچوب تلاش می شود شبکه های موازی سنتی حمل و نقل درون شهرس خود را با سامانه های جدید منطبق کنند تا فضای رقابتی ایجاد شود.
وی گفت: در مصوبه جدید مربوط به نرخ تاکسی قابلیت ارائه تخفیف از سوی شبکه های تاکسی بیسیم فراهم شده تا فضای رقابتی بین این سامانه ها در ارائه خدمات بهتر فراهم آید. همچنین در حوزه اصلاح رفتار مناسب با مشتری و لباس فرم یکسان برای رانندگان مورد تاکید است که خود عملی برای ایجاد رقابت در ارائه خدمات مطلوبتر و کسب رضایت مشتریان بیشتر می باشد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد افزود: هم اکنون تعدادی شرکت درخواست داده اند. علاوه بر آنها شبکه های تاکسی بیسیم امروز تقریبا همان خدمات شبکه های اینترنتی را می دهند و به سهولت قابلیت ارتقا به شبکه های اینترنتی را دارند.
وی ادامه داد: تاکسیهای گردشی در سطح شهر نیز برای هدفمندی سفر، کاهش سوخت و آلودگی هوا می توانند در صورت متقاضی بودن با این شرکتهای اینترنتی تاکسی قرار داد منعقد کنند.
12 هزار دستگاه تاکسی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.