| کد خبر: 136405 |

شیوه مدیریتی افزایش کرایه‌ها خوب نبود/ دولت حق تاکسیرانان را تضعیف کرد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را قصد داشتند بعد از انتخابات اعلام کنند تا به نحوی جلوه داده شود که دولت موافق افزایش کرایه‌ها نیست در صورتی که همان مصوبه شورای شهر در وزارت کشور تصویب شد.

تین نیوز

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را قصد داشتند بعد از انتخابات اعلام کنند تا به نحوی جلوه داده شود که دولت موافق افزایش کرایه‌ها نیست در صورتی که همان مصوبه شورای شهر در وزارت کشور تصویب شد.

 

اقبال شاکری درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شیوه مدیریتی خوبی برای افزایش کرایه‌ها انجام نشده است.

 

وی ادامه داد: از زمان مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی بیش از سه ماه طول کشید تا این مصوبه ابلاغ شود

 

شاکری بیان داشت: شورای حل اختلاف وزارت کشور جلسه‌ای در 12 اردیبهشت ماه برای افزایش حمل و نقل عمومی برگزار کرده است ولی نتیجه این جلسه اوایل تیرماه ابلاغ و اعلام می‌شود.

 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: همان مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در شورای حل اختلاف نیز تصویب می‌شود ولی اطلاع‌رسانی به مردم دستخوش تصمیمات طولانی مدیریتی شده است که کار درستی نیست.

 

وی یادآور شد: وقتی مقرراتی را وضع می‌کنیم هنگامی که برای اجرای آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد، جایگاه قانونی آن مقررات تضعیف می‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را قصد داشتند بعد از انتخابات اعلام کنند تا به نحوی جلوه داده شود که دولت موافق افزایش کرایه‌ها نیست در صورتی که همان مصوبه شورای شهر در وزارت کشور تصویب شد.

 

شاکری گفت: 77 هزار تاکسیران در شهر تهران فعالیت می‌کنند که با احتساب خانواده آنها حدود 400 هزار نفر می‌شوند که سه ماه است از افزایش کرایه‌های تاکسی خبری نبوده است.

 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعضی‌ها خودسرانه نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کردند و بعضی دیگر نیز از زمانی که مصوبه اعلام شد نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کردند.

 

وی افزود: در حال حاضر شورای شهر نرخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی را به شرکت مترو،‌ اتوبوسرانی و تاکسیرانی اعلام کرده است. مترو با توجه به اینکه آمادگی لازم را داشته نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کرده است ولی شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی از این هفته نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام خواهند کرد.

 

شاکری گفت: با نصب برچسب‌های افزایش کرایه بر روی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از این هفته افزایش کرایه‌ها اعمال خواهد شد.

 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نرخ کرایه اتوبوس و مترو 15 درصد و تاکسی 10 درصد افزایش یافته است، گفت: سه ماه است که حق تاکسیرانان تضعیف شده است. اگر کارمندان دولت سه ماه افزایش حقوق نداشته باشند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

وی گفت: دولت می‌توانست برای وجه انتخاباتی و سیاسی خود نیز اعلام کند کرایه‌ها افزایش نخواهد داد ولی یارانه آن را پرداخت می‌کنیم.

 

شاکری درباره نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بر روی تاکسی‌ها اظهار داشت: چندین سال است که اجازه این اقدام به تاکسیرانی داده شده ولی اتفاقی نیفتاده است و ای کاش این اقدام زودتر انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.