| کد خبر: 79641 |

انتقاد از بی‌توجهی خودروسازان به گارانتی فروش خودرو

تین نیوز | رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تصریح کرد: کارخانه‌های خودروسازی ما توجهی به بخش گارانتی ندارند و این در حالی است که بر اساس قانون آن ها باید سه درصد از مبلغ فروش را خرج خدمات پس از فروش کنند.

علیرضا راسی اظهار کرد: سه درصد از مبلغ فروش خودرو علیرغم اینکه در قانون به آن تاکید شده در عمل صرف خدمات پس از فروش خودرو نمی‌شود و برای مخارج دیگر هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مشکل اساسی در بحث خودرو این است که در حوزه خدمات پس از فروش ضعیف عمل می شود و علیرغم این همه تاکیدات به این بخش توجه چندانی نمی‌شود.

راسی در بخشی از سخنان خود نسبت به بحران افراد فنی در این حوزه هشدار داد و افزود:‌ افراد فنی و باتجربه در این حوزه به دلیل اینکه ارتزاق نشدند از این فعالیت کناره‌گیری کرده و به فعالیت های دیگری رو آورده‌اند، چون طبیعی است که با حقوق 700 هزار تومان قادر به تامین مخارج خود نیستند.

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ ادامه داد: افراد متخصص در زمینه خودرو باید به خوبی تامین مالی شوند تا بتوانند با اشتیاق در این بخش فعالیت کنند.

وی در عین حال بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدات داخلی خودرو بحث کیفیت قطعات آن است که بعضا از اجناس بی‌کیفیت ساخته می شود و طبیعی است زمانی که خودرویی از قطعات بی‌کیفیت ساخته شود در کارایی آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

راسی همچنین اظهار کرد: تا زمانی که این حوزه به صاحبان اصلی خود که مردم و بخش خصوصی هستند بازگردانده نشود در بخش خودرو همین وضعیت خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.