| کد خبر: 79584 |

محمدی:

تولید واگن باری در کشور با قدرت ادامه دارد

تین نیوز | مدیرعامل واگن پارس با اشاره به امضای ۳ قرارداد واگن‌سازی گفت: تسهیلات بانکی دو قرارداد با ضمانت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات بانکی قرارداد سوم از محل وجوه اداره‌شده راه آهن خواهد بود.

محمد محمدی با اشاره به تکذیب اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی درباره خرید ۵۰۰۰ دستگاه واگن باری از روسیه گفت: اکنون با توجه به برنامه‌های دولت برای تقویت صنعت ریلی منتظر اجرایی شدن تسهیلاتی هستیم تا ظرفیت فعال تولید را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شرکت‌های تولید واگن با ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند افزود: در این شرایط انتظار داریم بسته‌های حمایتی دولت هرچه زودتر اجرایی شود. برای مثال شرکت واگن پارس ظرفیت تولید ۱۰۰۰ واگن در سال را دارد که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

محمدی ادامه داد: برای تامین مالی و تزریق نقدینگی ۳۰۰ واگن باری با شرکت ریل سیر کوثر قرار داد منعقد شد همچنین ۵۰ دستگاه واگن مسافری با شرکت جوپار قرارداد به امضا رسید که موسسه مالی اعتباری کوثر تسهیلات هر دوی این قراردادها را  پشتیبانی می‌کند.

مدیر عامل واگن پارس اضافه کرد: علاوه بر دو قرارداد یاد شده قرار است تسهیلاتی برای تولید ۲۷ واگن از سوی بانک صنعت و معدن و تجارت از محله وجوه اداره شده راه آهن تامین مالی شود. در واقع این تسهیلاتی است که دولت برای استفاده از ظرفیت واگن‌سازی داخلی در اختیار بخش خصوصی می‌گذارد.

محمدی اضافه کرد: دو قرارداد نخست با شرکت‌های ریل سیر کوثر و چوپار با ضمانت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مورد سوم از محل وجوه اداره شده راه آهن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تولید واگن باری در کشور با قدرت ادامه دارد و با تزریق این نقدینگی ظرفیت تولید بسیار بیشتر از قبل خواهد شد پیش بینی کرد که با تزریق این تسهیلات ظرفیت تولید شرکت واگن پارس از ۲۰ درصد بیش از ۷۰ درصد برسد.

محمدی اظهار امیدواری کرد که اعطای این تسهیلات پیش از پایان سال اجرایی شود و ظرفیت تولید برای سال آینده ارتقا چشمگیر پیدا کند.

به نوشته روزنامه کومرسانت، ونش اکونوم بانک، بانک دولتی توسعه روسیه برای پوشش هزینه‌ها به اورال‌واگن‌زاود یک وام ۱۱.۲ میلیارد روبلی (۱۴۰ میلیون دلاری) اختصاص خواهد داد که منبع این خبر، یکی از رسانه‌های روسی است و مدعی شده بود ایران ۵ هزار دستگاه واگن باری از کشور روسیه در قالب لیزینگ خریداری کرده است اما بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن این خبر را تکذیب و اعلام کرد: حتی با شرکت اورال‌واگن‌زاود نیز در خصوص تأمین مالی ساخت مشارکتی واگن نیز هیچ‌گونه مذاکره‌ای شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.