| کد خبر: 78576 |

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ علت تاخیر در ساخت پایانه شرق / نیاز ۸۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری از فاز یک

تین نیوز | مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در خصوص دلیل کندی ساخت و تکمیل ترمینال شرق گفت: در صورت تامین اعتبار، کار ساخت پایانه شرق با دو سال تاخیر سرعت بیشتری به خود می گیرد.

سید حسین حسینی نژاد در گفتگو با تین نیوزبا بیان اینکه به منظور تکمیل فاز یک پایانه شرق 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: پايانه شرق با مساحتي حدود 5/3 هكتار در سال 1360 تاسيس شد. اين پايانه پس از پايانه جنوب، دومين پايانه‌اي است كه در كلان‌شهر تهران به منظور جابه‌جايي مسافران افتتاح گرديد که افتتاح آن می تواند دسترسی به شهرهای شمالی کشور را بیش از گذشته تسهیل نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار و تخصیص بودجه مورد نیاز، این طرح تا تابستان سال 95 تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد ضمن اینکه سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران پیگیری اختصاص بودجه به این کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.
 
حسینی نژاد با اشاره به اینکه با افتتاح فاز یک این ترمینال که شامل سکوی مسافرگیری، سالن اصلی و... است، وضعیت ترافیک بهبود می‌یابد، افزود: برای سال 94 تنها 50میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد که امید است با بهبود یافتن بودجه برای سال 95 مشکلات در این بخش کاسته شود.
 
پایانه شرق تهران، مکانی جهت استفاده و جابجایی مسافر با استفاده از وسایل نقلیه از جمله اتوبوس است. این پایانه در شرق تهران در محدوده تهران پارس و خیابان دماوند و در منطقه 13 واقع شده که مساحتی بالغ بر 5/3 هکتار را شامل می شود. این پایانه پس از پایانه جنوب دومین پایانه ای است که در کلان شهر تهران به منظور جابجایی مسافر افتتاح گردید.
 
قابل ذکر است که، این پایانه پس از تکمیل به بزرگترین پایانه مسافربری خاورمیانه تبدیل خواهد شد. عملیات اجرایی آن از بهمن 1390 آغاز شده و قرار بود تا فاز نخست آن تا سال 1392 به پایان برسد که به دلیل کمبود بودجه تا به این تاریخ خبری از تکمیل آن نشده است.

با وجود عدم تکمیل پایانه شرق، اما قابلیت خرید بلیط از پایانه شرق به منظور فروش اینترنتی، امکان خرید بلیط از این پایانه برای مسافران مهیا شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.