| کد خبر: 77768 |

​رده بندی کشتی ها؛ چالش پیش روی بیمه گران

تین نیوز | مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم گفت: صنعت بیمه در دوره پسابرجام نباید توانایی قابل توجهی که شرکت های بیمه داخلی در دوره تحریم به دست آوردند را فراموش کند.

 محمد حبیبی با بیان این که اجرایی شدن برجام بر شرایط بیمه ای کشور تاثیرگذار است، گفت: به صورت طبیعی در این دوره بروکرهای خارجی به بازار کشور ورود پیدا می کنند و در بازار داخل فعال می شوند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم با بیان این که کشور ما می تواند در دوره پساتحریم با بومی سازی، از دانش و اطلاعات خارجی ها استفاده کند، اظهار کرد: احساس می شد با توجه به عملیاتی شدن برجام، پوشش های خریداری شده از سوی خارجی ها لغو شود، اما مشاهده شد که آنها از خدمات بیمه معلم راضی هستند و به همکاری با ما ادامه می دهند.

به گفته حبیبی، بیمه معلم در زمینه بیمه های دریایی حرف اول را در کشور می زند، به طوری که ۲۰ درصد این بازار متعلق به بیمه معلم است.

حبیبی با اشاره به تحریم ظالمانه شرکت بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا که به سخت شدن روابط تجاری با سایر کشورها منجر شد، اظهار کرد: با تمام این شرایط، بیمه معلم در حوزه صادرات به خوبی عمل کرد و اکنون نیز با نرخ و شرایطی که ارائه می دهد و با تجربه و دانشی که در حوزه بیمه های دریایی دارد، به خوبی می تواند با خارجی ها رقابت کند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم در ادامه یکی از چالش های کشور در حوزه کشتیرانی را ورود کشتی های ایرانی به بنادر اروپا و آمریکا دانست.

حبیبی همچنین رده بندی کشتی ها را نیز یکی از چالش های پیش روی ذکر کرد به طوری که این کار در دوره تحریم به موسسات رده بندی داخلی سپرده شد، در حالی که این موسسه ها می بایست مطابق با کلوزهای بیمه ای عضو(IACS) باشند؛ گرچه به نظر می رسد سازمان بنادر و دریانوردی به این موضوع ورود کرده و در حال برطرف کردن مشکل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.