| کد خبر: 61733 |

لیزینگ مسکن در انتظار مجوز بانک مرکزی

تین نیوز | مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه در شرایط رکود مسکن به دنبال راه های خروج این صنعت از رکود هستیم،گفت: درحال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا مجوز لازم برای لیزینگ مسکن را دریافت کنیم و بازار خرید و فروش مسکن عمق یابد.

 
محمدهاشم بت شکن که به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، افزود: همچنین به دنبال این هستیم با افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن، امکان خروج مسکن از رکود و همچنین پیش خرید مسکن را فراهم کنیم.

 
وی گفت:  برای اعطای تسهیلات به انبوه سازان، بسته های مختلفی طراحی کرده ایم و این شرکت ها می توانند با تمرکز گردش حساب خود در بانک مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.

 
بت شکن افزود: بانک مسکن کمترین میزان مطالبات معوق در بخش مسکن را دارد که حدود 33 هزار میلیارد ریال است و نسبت به مطالبات غیرجاری بانک مسکن در بخش مسکن حدود 3 درصد است. 

 
وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن گفت: در دو ماه اخیر 12600 نفر با سرمایه 2300 میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات خانه اولی ها در بانک مسکن افتتاح حساب کردند که سه هزار نفر آنها در تهران ، 3 هزار نفر در شهرهای بالای 200 هزار نفر و 6600 نفر در شهرهای زیر 200 هزار نفر هستند.

 
مدیرعامل بانک مسکن گفت: این افزایش برای کسانی است که اصطلاحاً خانه اولی هستند و در تهران به آنها تا سقف 80 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

 
بت شکن افزود: در دو سال گذشته بانک مسکن 50 هزار فقره وام ازدواج با 1500 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

 
وی گفت: بانک مسکن همچنین برای احیای بافت های فرسوده برای حدود 82 هزار وام واحد مسکونی 15 هزار میلیارد ریال تأمین مالی کرده است.

 
بت شکن افزود : تا امروز بالغ بر 491 هزار میلیارد ریال برای تأمین دو میلیون و 370 هزار واحد مسکن مهر منعقد شده که تاکنون 450 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

 
وی گفت: همچنین تاکنون یک میلیون و 504 هزار واحد مسکن مهر با 313 هزار میلیارد ریال تسهیلات اقساطی تحویل متقاضیان شده است.

 
مدیرعامل بانک مسکن افزود: 55 درصد کل فروش اقساطی و تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم انجام شده است.

 
بت شکن گفت: پارسال 404 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان واگذار شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.