| کد خبر: 60019 |

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان بلوچستان خبرداد:

افتتاح ۵۴ کیلومتر باند دوم بزرگراه و بیش از یکصد کیلومتر راه روستایی در هفته دولت

تین نیوز | مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان بلوچستان از افتتاح ۵۴ کیلومتر باند دوم بزرگراه زاهدان - زابل و زاهدان - بم و همچنین ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در هفته دولت در استان خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز، مسعود مالکی با حضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: در هفته دولت عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۴۶۰ کیلومتر راه و همچنین رفع پنج نقطه حادثه خیز نیز در استان به پایان خواهد رسید.
 
مالکی در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی عملیات احداث محور زاهدان - زابل و پیشرفت ۲۰ درصدی محور زاهدان - بم خبر داد و افزود: باند دوم بزرگراه زاهدان - بیرجند نیز در سال گذشته آغاز شده و هم اکنون قطعه اول این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر دارای پیشرفت ۲۵ درصدی است.
 
وی در ادامه بهسازی محور زابل - میلک به طول ۴۱/۵ کیلومتر ، زابل - نهبندان به طول ۸۰ کیلومتر و احداث راه فرعی خاش - پسکوه به طول ۱۰۰ کیلومتر را از پروژه های در حال اجرای سیستان و بلوچستان اعلام کرد.
 
این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که در کل هفت هزار و ۷۶۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد و تنها دو هزار و ۵۱۳ کیلومتر از آن تا کنون آسفالت شده است ، گفت: در حال حاضر عملیات احداث و آسفالت یک هزار و ۳۷۳ کیلومتر راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار در استان در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود از طرح احداث پل مرزی میلک در مرز بین ایران و افغانستان خبر داد، و افزود : هم اینک  مرحله انتخاب پیمانکاران برای ٖآغاز پروژه انجام شده و اکنون در حال بررسی اقدامات لازم برای توافق نهایی بین دو کشور هستیم.
 
وی در خصوص احداث باند دوم فرودگاه استان به طول چهار هزار و ۲۰۰ متر گفت: این عملیات با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجرا بوده که در صورت عدم بروز مشکل تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.
 
مالکی در پایان از اجرای عملیات احداث خط راه آهن چابهار - زاهدان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو قطعه از چهار قطعه این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵ و ۱۷ درصد در حال جرا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.